اخباربانک و بیمهتاپویژه ها

رفع ابهامات انتخاباتی بورس را مثبت کرد

به گزارش خبرنگار صنعت کار، در روزهای اخیر شاخص بازار روند صعودی را پیش گرفته بیشتر نماد ها سبز پوش شده اند.

درواقع پس از مدت ها شاخص مسیر خود را تغییر داده و به مدار رشد بازگشته است که می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد.

اما آن طور پیداست وزنه انتخابات در این چرخش مسیر سنگین تر از عوامل دیگر بوده و توانسته شاخص را مثبت کند.

حامد مددی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت روزهای اخیر بورس به «صنعت کار» گفت: در هفته های گذشته ابهامات درباره آینده سیاسی کشور باعث شد تا شاخص بازار وضعیت بدی به خود بگیرد. درواقع مبهم بودن فضای انتخابات شاخص را منفی کرد.

وی ادامه داد: با ارائه لیست کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی این ابهامات برطرف و وضعیت سیاسی مشخص شد. کاهش ابهامات از آینده سیاسی باعث شد تا سرمایه گذاران سرمایه های خود را وارد بازار کنند. این اتفاق جریان نقدینگی را بهبود بخشید.

مددی همچنین تصریح کرد: البته در این میان بازگشت دامنه نوسان به حالت نرمال هم بر این موضوع اثر گذار است.

در واقع بازار سرمایه در واکنش به انتخابات روند مثبت را در پیش گرفته است اما باید دید آیا این روند پس از انتخابات نیز ادامه دار خواهد بود.

مددی در این باره افزود: پیش بینی بنده بر آن است که بازار پس از انتخابات شرایط بهتری به خود خواهد گرفت و می توان به ماه های آینده خوش بین بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به رشد دوباره قیمت دلار و قرار گیری در کانال 24 هزار تومان بیان کرد: بعید است که افزایش قیمت دلار بر این موضوع اثر گذار باشد از سویی دیگر پیش بینی بنده بر آن است که دلار مجدد به کانال 22 تا 23 هزار تومان باز می گردد و به طور کلی نوسان چندانی برای سال 1400 نخواهیم داشت.

به گزارش صنعت کار، به طور کلی انتخابات و سیاست های حمایتی تا حدودی به بهبود وضعیت معاملات در بازار اثر گذار بود. البته خرداد ماه فصل برگزاری مجامع و تقسیم سود شرکت ها است به همین دلیل بازار در مسیر مثبت قرار می گیرد.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا