اخباربرترخودرو

فرار دلالان از بازار خودروهای وارداتی/ وقتی مالیات مشتریان خودروهای لوکس را واقعی می کند

به گزارش صنعت کار، طرح ساماندهی بازار خودرو با هدف بهبود این صنعت و حذف دلالان در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است تا پس از رفع برخی مشکلات در صحن علنی به تصویب رسد.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تلاشند تا با تصویب این طرح بازار خودرو را رونق بخشیده و دست دلالان را از آن کوتاه کنند. حضور واسطه ها در بازار خودرو توانست چالش های بسیاری را پیش روی تولیدکننده و مصرف کننده قرار دهد و در نهایت بازار خودرو را پس از چالش های بسیار به خواب زمستانی عمیقی فرو برد. در این میان به عقیده نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخذ مالیات از خودروهای لوکس می تواند بر کاهش واسطه گری ها اثر گذار باشد.
البته مجلس به دنبال تغییر خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی نیست زیرا این موضوع نیازمند زمانی بیشتر خواهد بود.
سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس به دنبال آن است که طرح ساماندهی بازار خودرو به نتیجه برسد و هم در حوزه کیفیت و مالیات و به ویژه موضوع دلالان، اقدامات مثبتی انجام شود و دلالان از بازار حذف شوند.
وی ادامه داد: درواقع با این طرح دلالان مالیات های سنگینی پرداخت خواهند کرد. همچنین خودروسازان نیز به سمت تولید خوردوهای باکیفیت بیشتر رفته و در صورت تولید خودروی بی کیفیت خط تولید آنها متوقف شود.
حسینی کیا تصریح کرد: همچنین اگر مردم از خودروهایی رضایت داشته باشند، ستاره هایی به آنها داده شود که حاصل آن بحث معافیت های مالیاتی را در پی داشته باشد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوعاتی شبیه به موارد یاد شده در این طرح وجود دارد، اما طرح در مرحله کارشناسی است تا اشکالات جزئی آن برطرف و در کمیسیون به تصویب برسد و درنهایت به صحن مجلس بیاید.
حسینی کیا اظهار امیدواری کرد این طرح تا پایان  سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
وی درباره تاثیر این طرح و اخذ مالیات از خودروهای لوکس بر بازار خودرو، بیان کرد: نگاه بر این است که نقدینگی جامعه از صنعت خودرو به حوزه دیگری برود. درواقع با کاهش دلالان در بازار خودرو، مشتریان واقعی به سراغ خرید خودرو می روند و ناخودآگاه التهابات بیرونی کاهش پیدا می کند. نگاه مجلس بر آن است که واسطه گری از بازار خودرو حذف شود.
حذف واسطه ها از بازار خودرو تا حد زیادی به برقراری آرامش در این بازار کمک خواهد کرد و می تواند به ثبات قیمت ها نیز کمک کند. البته اجرای چنین طرحی نیازمند نظارتی دقیق و جامع از سوی سازمان های مرتبط است.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا