اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تقسیم سود 560 تومانی صبانور برای سهامداران

به گزارش صنعت کار، محمد کلانتری مدیرعامل این شرکت با اشاره به گزارش های سال 99، اظهار کرد: شرکت صبانور جزو 10 شرکت برتر در تولید سنگ آهن، کنسانتره و گندله است. این شرکت در تلاش است تا زنجیره ارزش فولاد را تکمیل و میزان ارزش افزوده را افزایش دهد.

وی افزود: در سال 99  با توجه به طرح های توسعه ای موجود در شرکت تصمیم به افزایش سرمایه گرفته شد. در این باره افزایش سرمایه 1500 میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفت تا با طی شدن روند قانونی این افزایش سرمایه در مجمع فوق العاده  تیرماه به تصویب برسد. این افزایش سرمایه 2  ساله بوده که در سال 1400 مبلغ 800میلیارد تومان و در سال 1401 میزان 700 میلیارد تومان محقق می شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت، صبانور دارای 3  معدن با حدود 53 میلیون تن ذخیره قطعی و 75 میلیون تن ذخیره احتمالی است.  همچنین کارخانه های کنسانتره کردستان با ظرفیت 1 میلیون تن، کنسانتره همدان با ظرفیت 600هزار تن و گندله همدان با ظرفیت 550 هزار تن در اختیار است.

کلانتری با اشاره به آمار فعالیت های شرکت بیان کرد: میزان استخراج در سال 99  نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 16 درصدی همراه بود. همچنین میزان تولید سنگ آهن دانبه بندی 13 درصد، تولید کنسانتره 23 درصد و تولید گندله 7 درصد افزایش را در سال 99  نسبت به سال 98  به ثبت رسانده است.

وی درباره فروش نیز افزود: مبلغ فروش در سال 99 نسبت به سال گذشته با رشد 188 درصدی همراه بود. البته برخی معتقدند این افزایش ناشی از افزایش قیمت ارز و رشد جهانی قیمت ها است. البته باید به این نکته اشاره کرد که  این رشد 75 درصد ناشی از افزایش نرخ ارز و 25  درصد ناشی از افزایش تولید در شرکت است.

وی افزود: در حوزه کنسانتره شاهد رشد 228 درصدی در مبلغ فروش و 46 درصد در میزان فروش بوده ایم. در حوزه گندله نیز این رشد در مبلغ 151 درصد و در مقدار 22درصد افزایش داشته است. همچنین سود عملیاتی سال 99  311 درصد افزایش داشته است.

شرکت صبانور سه پروژه 1 میلیون تنی گندله کردستان با مالکیت 70درصدی و سرمایه 1200 میلیارد تومانی، پروژه آهن اسفنجی و فولاد کردستان که شامل آهن اسفنجی با ظرفیت 1 میلیون 600 هزار تن و ذوب و نورد 1 میلیون تنی می شود با سهم  46 درصدی ایمیدرو و ، کنسانتره 1 میلیون تنی گلالی با هزینه 700 میلیارد  تومانی را در دستور کار دارد.

کلانتری همچنین  با اشاره به پروژه اکتشافی این شرکت در پهنه راور کرمان نیز اظهار کرد: این پروژه به جهت احداث کارخانه سرب و روی در دستور کار قرار گرفته است و که ضمن انجام فعالیت های اکتشافی، 12 آنومالی پتانسیل دار شناسایی و در قالب 5 محدوده به ثبت رسیده است. این پروژه در حال اخذ پروانه اکتشافی است و در کنار آن مجوز احداث کارخانه فرآوری سرب و روی اخذ شده است.

این شرکت در پایان مجمع عمومی با تصویب  صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۹۹ 560 تومان به ازاد هر سهم سود را به تصویب رساند.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا