اخبارچند رسانه ای

آشنایی با لوور برج خنک کن

به گزارش صنعت کار،دریچه‌ای که  از جنس فایبرگلاس است در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌شود. و بدون نیاز به نگهداری ویژه و تعمیر عمر طولانی خواهد داشت. کولینگ تاور با ایجاد روند هوا در داخل خود و برخورد آن با آب موجب خنک شدن مایع می‌گردد، که نیازمند ایجاد جریان منظم هوا داخل برج خنک کن است به نام لوور برج خنک کن چند کارکرد مختلف دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. لوورها دریچه هایی هستند که هوای خارج از طریق قدرت مکش فن از این بخش وارد دستگاه می‌شود. و این قسمت با توجه به ابعاد و اندازه دریچه خودش مقدار هوای مشخصی را به درون برج مکش وارد می کند.

آشنایی با وظایف لوور برج خنک کن

از قطعات برج خنک کننده می‌توان لوور را مثال زد که در زیبایی آن بسیار مؤثر می‌باشد و وظایف مهمی به عهده آن است که به شرح آن می‌پردازیم. از  عوامل مهم مصرف آب شامل پرتاب آب به بیرون، که کرکره برج خنک کن بدلیل دارا بودن سطح شیب دار مانع از پرتاب آب به بیرون می‌گردد. در نتیجه از هدر رفتن آب جلوگیری و آن را به داخل دستگاه بازمی‌گرداند. لوور مانع از ورود گردوغبار، اجسام خارجی، جانوران و پرندگان میشود. همان‌طور که می‌دانید تابش نور خورشید به آب داخل دستگاه سبب تغذیه میکروارگانیسم‌ها و تشکیل جلبک در برج خنک کن می‌گردد. و این جلبک‌ها موجب گرفتگی پکینگ و افت راندمان دستگاه را به دنبال خواهد داشت که لوورها از تابش مستقیم نور خورشید به داخل کولینگ تاور جلوگیری می‌کند.

با توجه به اینکه لوور به طور مداوم با آب در تماس است باید از متریال مناسبی گردآوری شود که در برابر زنگ زدگی مقاوم و عمر مفیدی داشته باشد. ای بخش باید دارای فواصل مناسب برای عبور هوا باشد و باعث کمترین فشار استاتیکی شود تا مصرف انرژی پروانه و الکتروموتور بالا نرود. برج خنک کن معمولا در سایزهای متفاوت تولید می‌شود بنابراین نیاز است تا با طراحی لوور مناسب از مزایای این قطعه بهره برد.

معرفی و اشنایی لوور لانه زنبوری برج خنک کن

دریچه یا کرکره ورودی هوا به داخل برج خنک کننده انواع مختلفی دارد که به دو گروه لانه زنبوری و تیغه ایی گروه بندی می‌شوند. متداولترین انواع کرکره نوع لانه زنبوری و تیغه ایی است. این نوع کرکره هوا اکثرا از متریال پلیمری می‌باشد که از پلیمر PVC با PP طراحی می‌گردد. این نوع لوورها به علت داشتن شکل سلولی و شبکه ای دارای فیلتراسیون خوبی در برابر ممانعت ورود مواد جامد به درون کولینگ تاور می‌گردد. در مکان هایی که آلودگی زیاد است از این نوع درچه برج خنک کننده استفاده می‌شود. عیب این نوع لوور مقاوم نبودن در برابر تابش نور خورشید است و بعد از مدتی آفتاب سوخته می‌شوند.

آشنایی با مزیت‌های دریچه لانه زنبوری برج خنک کن

  • به پروانه و الکتروموتور فشار بالایی وارد نمی‌کند چون بار استاتیکی آن کم است.
  • به علت دارا بودن فیلتر هوای ورودی مانع از ورود اشیا و ذرات خارجی می‌گردد.
  • هر دو سال باید تعویض گردد و از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است.
  • تحمل دمایی تا 60 درجه سانتیگراد
  • قابلیت شستشو با جت کارواش در گرید لانه زنبوری دریچه برج خنک کن

دریچه تیغه‌ای برج خنک کننده

کاربرد این نوع کرکره ورودی هوا به شکل چند پره در انواع برج های خنک کن مثل بتنی و فایبرگلاس است. به علت ساختار تیغه‌ای این دریچه‌ها با متریال فایبرگلاس مقاومت بسیار خوبی در برابر تابش خورشید دارند. امروزه از لوورهای فایبرگلاس در بیشتر طراحی کولینگ تاور استفاده می‌گردد. و اکثر تولیدکنندگان از این نوع تجهیز برای طراحی دستگاهای خود به کار می‌گیرند. می‌توان گفت این نوع معمولا از متریال فایبرگلاس، گالوانیزه، استیل، آلومینیوم و… تولید می‌شوند.

آشنایی با ویژگی‌های لوور  برج خنک کننده

  • کاهش فشار
  • عمر طولانی و مقاومت بالا
  • کاهش پاشیدگی و پراکنده شدن آب
  • مانع از ورود پسماندها به برج خنک کن
  • نصب آسان و زیبایی خاص ظاهری

توجه کنید که آب بندی اساسی ترین امر در نگهداری صفحات لوور برج خنک کننده می‌باشد و باید اطمینان حاصل کرد که آب به زیر صفحات کرکره  نشنت نمی‌کند. چون این کار باعث پوسیدگی دستک دریچه و در آخر ایجاد رسوب و جلبک می‌گردد. برای خرید، طراحی، تولید و استعلام قیمت لوور یا دریچه ورودی هوای کولینگ تاور می‌توانید با کارشناسان شرکت برج خنک کننده CTR تماس حاصل کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا