اخبارصنعت و معدن

افتتاح آزمایشگاه آنالیز دستگاهی در سازمان زمین‌شناسی

به گزارش صنعت کار، مدیر آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حاشیه این مراسم با بیان این‌که از زمان تاسیس این سازمان توسط سازمان ملل در سال 1338 آزمایشگاه‌های آنالیز نمونه‌های معدنی نیز آغاز بکار کرد، گفت: طی این مدت دستگاه‌های آنالیز به‎روزرسانی شد ولی محیط آزمایشگاه‌ها بازسازی نشده بود.
دکتر فرانک پورنوربخش، با اشاره به این‌که در حال حاضر دستگاه‌های آنالیز نمونه‌های معدنی در یک سالن تجمیع شد، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بخش آنالیز که نیاز به اسید دارند از بخش خوانش نمونه‌های ‌معدنی جدا شده که باعث آسیب کمتر به دستگاه‌ها و کارشناسان خواهد شد.
به گفته وی، سال گذشته ۱۰ هزار نمونه مواد معدنی در کل آزمایشگاه‌های در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور آنالیز شد که امید است با تجهیزات آزمایشگاهی جدید و نوسازی مکانی آن در هر ماه موفق به آنالیز یک‌هزار نمونه شویم.
شایان ذکر است؛ به تازگی آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به دستگاه‌های Ion chromatograghy جهت خوانش آنیون‌ها، Polarography جهت خوانش آرسنیک و همچنین دستگاه جذب اتمی با سیستم کوره برای اندازه‌گیری طلا مجهز شده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا