اخباربرترصنعت و معدن

هپکو هیچ تضمین بانکی برای خرید ماشین آلات نداده است

به گزارش صنعت کار، یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده بود ۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری خریداری شود که تاکنون هپکو هیچ تضمین بانکی ارائه نداده است.

عباسعلی بنی اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد در راستای کمک به شرکت هپکو مقرر شد که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از این شرکت خریداری کند، گفت: برای رفع مشکلات شرکت هپکو مقرر شد در قالب ارائه تضامین بانکی و معاملاتی و همچنین طبق قرارداد منعقد شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۵۰ دستگاه ماشین آلات از این شرکت خریداری کند که تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

او ادامه داد: طبق آیین نامه شورای اقتصاد باید برای انجام معاملات و در مقابل این پیش پرداخت یک ضمانت نامه بانکی و معتبر ارائه شود که با وجود گذشت چهار هفته از زمان قرارداد تاکنون هیچ ضمانت‌نامه‌های بانکی به سازمان راهداری ارائه نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توضیح داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکنون معادل ۲۵ میلیارد تومان پیش پرداخت برای خرید این ماشین آلات پرداخت کرده اما هنوز ضمانت نامه ای ارائه نشده است.

بنی اسدی بیان کرد: طبق آخرین صحبتی که با مدیرعامل هپکو انجام شده مقرر شد تا چند روز آینده این ضمانت نامه پرداخت شود تا همکاری لازم با این شرکت انجام شود.

او اظهار کرد: این مصوبه تنها برای کمک به شرکت هپکو بوده و تنها قرار بود که ۵۰ دستگاه خریداری شود و سازمان راهداری تمامی این ادعاها که قرار بوده هزار دستگاه یا ۶۰۰ دستگاه خریداری شود را به صورت کامل رد می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: هم اکنون سازمان راهداری نیازی برای خرید ماشین آلات راهداری‌ ندارد و این تعداد هم برای کمک بوده و در حال حاضر بسیاری از ماشین آلات سازمان راهداری توسط مهندسان ایرانی اورهال شده است.

براساس این گزارش چندی پیش مهریاری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری اعلام کرده بود: در حال حاضر به دلیل وجود تحریم ها امکان ورود و خرید در کشور فعال وجود ندارد که به همین دلیل تمرکز در استفاده بهینه از ماشین آلات موجود و بازسازی و اورهال آنها قرار داده شده است.

او ادامه داد: در این خصوص از تولید کنندکان داخلی حمایت های لازم انجام شده تا بتوانیم خودمان تولیدات را در داخل کشور داشته باشیم. با توجه به اینکه سن ناوگان ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی متوسط ۲۶ سال و از متوسط جهانی بالاتر است نیازمند برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی ناوگان است.

مهریاری در پایان بیان کرد: ابتدای سال ۱۴۰۰ بابت بازسازی اساسی، تعمیرات، سرویس و نگهداری ماشین آلات استان ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا در ادامه روند این فعالیت ها بتوانیم اعتبارات بیشتری را جذب کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا