اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

توقف استخراج مواد معدنی در عمق دریاها

به گزارش صنعت کار، پارلمان اروپا گفت: اتحادیه اروپا باید توقفی در استخراج عمیق بستر دریا را اعمال کرده تا اثرات آن بر محیط زیست بهتر درک شود و بتوان آن را مدیریت کرد.

تغییر جهانی از سوخت های فسیلی برای الکتریکی کردن اقتصاد جهانی ، تقاضا برای مواد معدنی مورد استفاده برای تولید باتری را افزایش داد. برخی از این موارد در بستر دریا یافت می شوند که اکوسیستم آنها هنوز به طور کامل بررسی نشده است.

استخراج در اعماق دریا کبالت ، مس ، نیکل و منگنز را از گره هایی استخراج می کند که در عمق 4-6 کیلومتری کف دریاقرار دارند .

این سنگها به ویژه در منطقه ای از اقیانوس آرام شمالی واقع شده اند و میلیون ها کیلومتر بین هاوایی و مکزیک را طی می کنند.

محیط بانان و برخی از شرکت ها از توقف موقت حمایت کرده و گفته اند که اطلاعات اندکی در مورد تأثیر ایجاد مزاحمت در کف اقیانوس در دست است ، در حالی که آزمایشات اولیه با اشکالات فنی روبرو شده است.

مقررات معدنکاری در اعماق دریا توسط سازمان بین المللی بستر دریا (ISA) ، یک نهاد سازمان ملل ، که ماه گذشته جلسات تعیین شده در ماه ژوئیه را به تعویق انداخته ، نهایی نشده است.

موضع پارلمان اروپا در گزارشی که روز چهارشنبه تصویب شد و خواستار تعیین اهداف تنوع زیستی در قانون ، مشخص شد.

قانون گذاران از کمیسیون اروپا خواستند تا زمانی که اثرات آن بر محیط دریایی ، تنوع زیستی و فعالیت های انسانی در دریا به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگیرد ، از ادامه کار جلوگیری کند و می توان آنها را مدیریت کرد تا از دست دادن تنوع زیستی دریایی و تخریب اکوسیستم های دریایی اطمینان حاصل نکند.

این قطعنامه غیرالزام آور به موقع است زیرا کمیسیون اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال بحث و بررسی در مورد موضع مشترک اتحادیه اروپا در ISA هستند ، گروه جامعه مدنی ائتلاف حفاظت از دریا عمیق گفت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا