اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تحقق دولت الکترونیک برای کاهش بروکراسی های اداری

به گزارش خبرنگار صنعت کار، اصلاح نظام مالیاتی و ایجاد سامانه هوشمند برای مقابله با بروکراسی فسادزا می تواند به کاهش هزینه تولید و رشد اقتصادی منتهی شود. اتفاقی که در نهایت با حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران منجر به ایجاد فرصت های شغلی شده و گره از مشکل بیکاری کشور باز خواهد کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مقابله با بروکراسی فسادزا را جزو برنامه های خود معرفی کرده تا با تحقق آن در دولت جدید در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو، رشد تولید اجرایی شود.

در این باره امیر منصوری عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با «صنعت کار» اظهار کرد: کاهش بروکراسی ها و هزینه های تولید در شرایط فعلی دشوار خواهد بود. درواقع رشد تولید و اقتصاد امروز بیش از آنکه نیازمند حذف بروکراسی های اضافی باشد نیازمند تعامل با جهان است.

وی همچنین با اشاره به موضوع سامانه های ایجاد شده در کشور، افزود: در سال های اخیر با مشکل سامانه نویسی مواجه هستیم. یعنی برای هر اقدامی سامانه ایجاد شده است اما متاسفانه این سامانه ها به دور از سیستم های ارتباط مدیریتی ایجاد شده اند.  به عنوان مثال سامانه گمرکی با هدف ساده سازی ایجاد شد اما متاسفانه عکس این اتفاق محقق شد و کاربران با پیچیدگی مواجه شدند.

به گفته منصوری، در حال حاضر در کنار برخی بروکراسی های کاغذی، سامانه ها نیز فعالیت دارند که تنها مسیر انجام کار طولانی تر شده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: در واقع تحقق هر چه بیشتر دولت الکترونیک به کاهش بروکراسی ها و هزینه های تولید منجر می شود. البته نباید فراموش کرد که تولید نیازمند ثبات اقتصادی است.

منصوری اظهار کرد: به اعتقاد بنده شاید بهتر باشد در گام اول دولت جدید ثبات اقتصادی را ایجاد و سپس به سراغ کاهش بروکراسی ها برود.

به گزارش صنعت کار، درواقع ارتقای سامانه های ایجاد شده و به کار گیری درست آنها می تواند بروکراسی های موجود در حوزه تولید را کاهش دهد. اتفاقی که در نهایت با کاهش هزینه های تولید رشد اقتصادی را محقق کرده و رونق را به حوزه تولید باز می گرداند.  بخشی دیگر از نتیجه این موضوع را می توان در فرصت های شغلی مشاهده کرد که به واسطه رشد تولید ایجاد می شود. درواقع دولت الکترونیک و به دنبال آن کاهش بروکراسی های اداری به رشد اقتصادی ختم می شود، اتفاقی که سرمایه گذاران را تشویق به حضور هر چه بیشتری می کند، زیرا طولانی شدن روند تولید در پیچ و خم های اداری نه تنها هزینه های تولید را افزایش می دهد بلکه با فرصت سوزی سرمایه گذار را نسبت به شرایط پیش رو دلسرد می کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا