اخبارصنعت و معدن

تولید فولاد ۲ برابر تقاضاست اما میلگرد گران می شود!

به گزارش صنعت کار،حجت اله فیروزی با انتقاد از نابسامانی بازار فولاد و گرانی میلگرد، گفت: از آنجا که تولید و میزان مصرف داخلی فولاد طی ماه‌های گذشته تغییری نداشته، عدم مدیریت بازار توسط دولت را می‌توان دلیل اصلی گرانی میلگرد و نابسامانی بازار دانست.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان مصرف داخلی فولاد افزایشی نداشته که گرانی میلگرد را ناشی از آن بدانیم، افزود: از آنجا که دولت در ماه‌های پایانی عمر خود به سر می‌برد، ممکن است برخی از مسئولان انگیزه لازم برای ساماندهی بازار را نداشته باشند و گرانی سایر کالاها در ماه‌های اخیر نیز موید این نکته است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در حال حاضر میزان تولید فولاد 2 برابر تقاضا و نیاز واقعی کشور بوده و نوسانات قیمتی کنونی بازار ناشی از عدم عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نبود نظارت بر بازار، فعالیت سوداگران و عدم عرضه تمامی محصولات فولادی در بورس موجب آشفتگی بازار و گرانی میلگرد و محصولات فولادی شده است، ادامه داد: طرح توسعه و تولید پایدار فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شده موجب عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس می‌شود.

منبع: خانه ملت
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا