اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

برنامه جديد چين در بازار

به گزارش صنعت کار، برنامه ریز دولت چین روز پنجشنبه گفت که قوانین جدیدی را در مورد مدیریت شاخص قیمت کالاهای اساسی و خدمات وضع خواهد کرد ، اين اقدام در حالی صورت می گیرد که دولت نظارت بر بازارهای بزرگ کالاهای این کشور را افزایش می دهد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی در حساب رسمی خود در WeChat اعلام کرد ، این اقدامات که از اول آگوست اجرایی می شوند ، نحوه تنظیم شاخص های قیمت را استاندارد می کنند و شفافیت را در مورد نحوه انتشار اطلاعات بهبود می بخشند.

طبق قوانین جدید ، ارائه دهندگان شاخص قیمت باید مستقل از ذینفعان مستقیم در بازار کالاها و خدمات تحت پوشش این شاخص باشند.  اطلاعات مربوط به ارائه دهندگان و روش های استفاده شده برای تهیه و فرمول بندی ایندکس ها نیز باید کاملاً افشا شود.

این کمیسیون افزود که مقامات حق بازبینی مطابقت با قوانین را دارند و اقدامات انضباطی را نیز برای عدم رعایت آنها انجام می دهند.

به گزارش صنعت کار، چین که بازار پراشتهای جهان را در اختیار دارد می تواند با اقدامات انضباطی دیگر بازارهای جهان را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع تولید کنندگان در صنایع مختلف از جمله فولاد تحت تاثیر سیاست های چین در بازار قرار دارند.

چین در بیشتر بازارهای جهان از جمله فولاد بازیگری اصلی را برعهده دارد. در سال های اخیر هر تصمیمی در چین توانست بازار فولاد را افزایشی یا کاهشی کند. حال تصمیم جدید این کشور برای شاخص قیمت ها می تواند بازار مواد معدنی را با اتفاقات جدیدی مواجه کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا