اخباربرترصنعت و معدن

مهر تایید وزیر صمت بر سند “توسعه صنعت گوهرسنگ ها” ایمیدرو

به گزارش صنعت کار، علیرضا رزم حسینی که در جلسه راهبری توسعه صنعت گوهرسنگ ها سخن می گفت، افزود: در حوزه گوهرسنگ‌ها و جواهرات در مراحل ابتدایی برنامه ها قرار داریم و توسعه در زمینه استخراج، آموزش و فرآوری باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر توسعه اکتشافات در این صنعت، گفت: مناطق کویری استان های یزد، کرمان و سمنان دارای ظرفیت های قابل توجهی در حوزه سنگ های قیمتی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه های اکتشافی باشد و دولت نقش تسهیل گر داشته باشد، عنوان کرد: توسعه اکتشافات با مشارکت بخش خصوصی، در شمار برنامه ها قرار دارد.

برنامه اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع طرح تام

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت های این صنعت در ایجاد اشتغال فراگیر، گفت: اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل “طرح تام” برای توسعه صنعت گوهرسنگ ها مورد توجه وزارتخانه است.

وی ادامه داد: کارگاه های کوچک دارای ظرفیت های قابل توجه برای تحقق اهداف صنعت گوهرسنگ ها است. رزم حسینی ادامه داد: در حوزه مجوزها برای کارگاه‌های کوچک باید تسهیلگری صورت بگیرد و فعالیت در زمینه گوهر سنگ ها دارای شناسنامه و به صورت استاندارد تعریف شده باشد.

وی تاکید کرد: ایجاد ارزش افزوده در تولید جواهرات، مورد توجه مسئولان اجرایی و فعالان این بخش قرار بگیرد. در این جلسه وجیه الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، محمد آقاجانلو معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو و محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران ، رسولیان معاون وزیر و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی، احد نژاد عضو ایرانی انجمن جهانی سیبجو و کشتی آرای حضور داشتند و به بیان اقدامات انجام شده و برنامه ای آتی در توسعه صنعت گوهرسنگ ها پرداختند.

 

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا