اخبارصنعت و معدن

واگذاری راهبری آنتیموان سفیدابه به شرکت گل گهر

به گزارش صنعت کار، امیرعلی طاهرزاده با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف جذب سرمایه بخش خصوصی و ایجاد اشتغال و جهش تولید در مناطق کمتر توسعه یافته، انجام راهبری کارخانه تولید شمش آنتیموان سفیدابه با استفاده از کانسنگ معادن آنتیموان سفیدابه، حیدر آباد، شور چاه و توزگی واقع در استان سیستان و بلوچستان به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر واگذار شد.

وی در ادامه با اشاره به قرارداد منعقد شده گفت: اجرای عملیات مربوط به اکتشاف، تجهیز، آماده سازی، باطله برداری و استخراج ماده معدنی از معادن مذکور، فرآوری و تولید شمش آنتیموان و توسعه واحد فرآوری از جمله مفاد این قرارداد می باشد.

طاهرزاده مدت اجرای قرارداد واگذاری راهبری آنتیموان به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را از خردادماه سال جاری به مدت ۱۰ سال بیان کرد.

مدیرعامل ایمپاسکو در ادامه با اشاره به تاریخچه فعالیت واحد فرآوری تولید شمش آنتیموان مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای فعالیت این واحد تاکنون تلاش‌های بی‌وقفه‌ای جهت افزایش و بهینه‌سازی تولید کارخانه از جمله ایجاد تغییرات در خط تولید و همچنین اخذ پروانه‌های اکتشاف و ذخایر آنتیموان در استان از جمله معادن و محدوده های اکتشافی “حیدرآباد، کیچی، لخشک، شورچاه و توزگی” شکل گرفته است.

گفتنی است قرارداد واگذاری راهبری کارخانه تولید شمش آنتیموان سفیدابه به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به امضای مدیران عامل و روسای هیئت مدیره شرکت های های تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر رسیده است.

معدن آنتیموان سفیدابه در استان سیستان و بلوچستان، کیلومتر ۴۲ جاده نهبندان به زاهدان، بعد از روستای حیدرآباد واقع شده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا