اخباربانک و بیمهتاپویژه ها

آیا روند مثبت بورس ادامه دارد؟

به گزارش خبرنگار صنعت کار، با مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی می شود بسیاری از بازارها با تحرکات جدید مواجه و به سمت مثبت شدن حرکت کنند.

بورس یکی از بازارهایی است که در یک هفته گذشته سهامداران آن نگرانی ها و ابهاماتی نسبت به فضای سیاسی کشور داشتند و به همین دلیل دست نگه داشته و اقدامی در بازار سرمایه انجام ندادند.

اما درست پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات این ابهامات برطرف شد و بورس در مداری مثبت قرار گرفته است.

در این زمینه محمود رضا الهی فرد کارشناس بازار سرمایه به «صنعت کار» با اشاره به تاثیر نتیجه انتخابات بر بازار سرمایه، بیان کرد: به طور کلی انتخابات تاثیر مثبت بر بورس داشت. البته فراموش نکنیم نوسانات ارزی نیز بر بازار اثر گذار است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر با توجه به هماهنگی بیشتر میان قوا می توان وضعیت مثبتی را برای بورس پیش بینی کرد.

به گفته الهی فرد، یک دست شدن قوای کشور اقبال را به بازار باز می گرداند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر نرخ دلار بر بازار سرمایه نیز، اظهار کرد: در صورت کاهش قیمت دلار شاهد نوساناتی در بازار خواهیم بود. درواقع باید منتظر ثبات در بازار ارز باشیم زیرا با هرنوع کاهش یا افزایش سهام داران دست نگه داشته و اقدامی انجام نمی دهند.

الهی فرد درباره ادامه روند صعودی بازار، تصریح کرد: روند مثبت شاید در روزهای پیش رو تعدیل شود اما منفی یا متوقف نخواهد شد.

وی همچنین درباره مذاکرات برجام نیز، اضافه کرد: خوشبختانه مذاکرات در مسیر توافق قرار دارد و آرام آرام در حرکت است. این موضوع نیز با تاثیر بر نرخ ارز بر بازار اثر خواهد داشت.

الهی فرد بیان کرد: کسانی که طی روزهای گذشته تصمیم به خرید در بازار داشتند، با کاهش نرخ ارز دست دنگه داشته و صبر کردند زیرا نرخ ارز بر وضعیت سهام شرکت ها به ویژه سهام شرکت های صادراتی تاثیر بسیاری خواهد داشت.

وی در پایان پیش بینی کرد: تا مراسم تحلیف و معرفی کابینه دولت جدید، می توان وضعیت مثبت را برای بازار متصور بود و پیش بینی کرد که دلار نوسانات زیادی نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا