اخباربرترصنعت و معدن

۱۵ انجمن صنایع همگن در سال گذشته در کشور تشکیل شد

به گزارش صنعت کار، سعید زرندی در جلسه کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی افزود: یکی از برنامه‌های که وزارتخانه دنبال می‌کند، تقویت و ارتقای جایگاه تشکل‌های بخش خصوصی است و در تهیه برنامه‌ها، تدوین سیاست‌ها و تهیه دستورالعمل‌ها از نظرات همه تشکل‌ها و انجمن‌ها استفاده کردیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: معتقدیم باید برخی از امور و تصدی‌هایی که اکنون در وزارتخانه انجام می‌شود را با اطمینان کامل به تشکل‌های صنعتی و معدنی واگذار کنیم.

رییس کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنعتی و معدنی ادامه‌داد: گرچه موانع، مشکلات و مقاومت‌هایی هم از داخل وزارتخانه و هم از بیرون وجود دارد، اما این راه با جدیت دنبال می‌شود.

وی بر حسن اجرای انتخابات و فعالیت انجمن‌ها و خانه‌های صنعت تاکید کرد و ادامه‌داد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در این خصوص موظف به اجرای کامل دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های این کمیسیون هستند.

در این جلسه، «علیرضا رسولیان» مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: به کار تشکلی و همکاری با انجمن‌ها معتقد هستیم و آماده گسترش همکاری‌ها و ارتباطات با انجمن‌های تخصصی هستیم.

وی گفت: زمینه همکاری‌های زیادی بین شهرک‌های صنعتی و خانه‌های صنعت وجود دارد که می‌توان آن را اجرایی کرد.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: با تعامل و همکاری بین شرکت شهرک‌ها و انجمن‌ها و خانه‌ها، امید می‌رود شاهد ارائه خدمات بهتر به تولیدکنندگان باشیم.

در این جلسه، «عبدالوهاب سهل‌آبادی» رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اعتماد به بخش خصوصی و تشکل‌های تخصصی برای دولت بسیار مفید و راهگشاست.

وی تاکید کرد: در همه استان‌ها، تعامل و هماهنگی خوبی با سایر تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی داریم و امیدواریم این نگاه مثبت وزارتخانه در واگذاری تصدی‌ها به تشکل‌ها در همه بخش‌ها هم دنبال شود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا