اخباربرترخودرو

از رکود بازار خودرو تا رونق خرید لوازم یدکی

به گزارش صنعت کار، تقاضا برای خرید خودروهای کارکرده در شرایطی که بازار خودرو به ویژه خودروهای صفر با رکود همراه است از ایجاد رکود در بازار لوازم یدکی جلوگیری کرد.

درواقع افزایش تعمیرات در خودروهای کارکرده عاملی برای خرید و فروش در بازار لوازم یدکی است. هرچند این بازار در حالت رونق به سر نمی برد اما رکود بازار خودر، فعالیت آن را حفظ کرده است.

نادر روان عضو اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با اشاره به وضعیت قیمت در بازار لوازن یدکی، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه در کارخانه ها با افزایش 20 تا 30 درصدی همراه بودند به همین دلیل پایه قیمتی با تغییر مواجه شد.

وی همچنین درباره تاثیر رکود بازار خودرو بر بازار لوازم یدکی، بیان کرد: زمانی که بازار خرید و فروش خودروهای صفر با رکود مواجه می شود، مردم به سراغ خرید خودروهای کارکرده می روند، درنتیجه تعمیرات و تعویض قطعات بیشتر رونق می گیرد.
روان تصریح کرد: بازار لوازم یدکی روند حرکتی خود را پس از رکودی که از سال 97  با آن مواجه شد حفظ کرده است. درواقع از سال 97  به بعد بازار با رکود تورمی مواجه شده زیرا قیمت مواد اولیه به طور دائم رو به افزایش است اما تمایل مردم به خرید خودروهای کارکرده توانسته فعالیت در این بازار را حفظ کند.
حال با پشت سر گذاشتن انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آیت اله سید ابراهیم رییسی صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو امید به رونق تولید و بازار دارند. روان درباره ماه های پیش رو، اظهار کرد: بدون شک نمی توان در این لحظه پیش بینی درستی از این موضوع داشت. باید منتظر ماند و دید چه افرادی به عنوان وزاری اقتصادی و صمت  معرفی شده و چه برنامه هایی برای صنعت دارند. از سویی دیگر باید دید برنامه کلان دولت برای اقتصاد چه خواهد بود.
عضو اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران تصریح کرد: شاید حمایت از فضای کسب و کار بهترین برنامه ای باشد که دولت آن را ارائه دهد . باید بنگاه های کوچک و زود بازده مورد حمایت قرار گرفته و زیرساخت های تولید مورد توجه قرار گیرد تا براساس آن تقاضا برای خرید تحریک شود. این با افزایش قدرت خرید مردم امکان پذیر خواهد بود.

ارائه برنامه مشخص و کارشناسی برای صنعت خودرو، علاوه بر حل مشکلات می تواند به فعالیت واحدهای زیرمجموعه این صنعت از جمله قطعه سازی، لوازم یدکی و… کمک کند. امروز صنعت خودرو نیازمند تحریک تقاضا و افزایش قدرت خرید مردم است اتفاقی که با حمایت دولت و برنامه ای کارشناسی رخ می دهد.

منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا