اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تقاضا برای مس رو به افزایش است

به گزارش خبرنگار صنعت کار، بازار جهانی مس در سال های پیش رو می تواند با افزایش تقاضای بیشتری همراه باشد .

مدیر اجرایی گلنکور گفت: شکاف تأمین در فلزات لازم برای جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی تجدید پذیر در حال افزایش است.

وی در مجمع اقتصادی قطر اظهار کرد: نیازهای مس تا سال 2050 باید یك میلیون تن در سال افزایش یابد تا تقاضای پیش بینی شده 60 میلیون تنی را برآورده سازد.

امروز ، جهان 30 میلیون تن مس در سال مصرف می کند و تا سال 2050 ، پس از این سیر ، باید 60 میلیون تن مس در سال تولید شود.

مدیر اجرایی گلنکور بیان کرد: اگر به 10 سال گذشته نگاه کنید ، ما فقط 500 هزار تن در سال اضافه کرده ایم، آیا پروژه ای برای افزایش تولید در دستور داریم؟ به عقیده من راه دشوار و سختی پیش رو است.

سهام بسیاری از شرکت های معدنی در سال گذشته دو برابر شده است ، زیرا اقدامات پشتیبانی سیاست در کشورهای پیشرفته در پاسخ به تورم همه گیر کوویید -19 انجام شده است. درواقع  کالاها به عنوان یک پرچین در برابر تورم عمل می کنند ، به این معنی که انتظار می رود قیمت آنها بالا بماند.

در عین حال ، انتقال به اقتصاد کم کربن و هدایت صندوق های محرک به زیرساخت ها تقاضای مواد اولیه را افزایش می دهد.

تقاضا برای مس مورد استفاده در پروژه های انرژی های تجدید پذیر و وسایل نقلیه الکتریکی در حال افزایش است.  قیمت ها در ماه مه به بیش از 10 هزار دلار در هر تن رسید ، قبل از اینکه هر تن در حدود 1500 دلار کاهش یابد.

بازارهای نیکل و کبالت طی چند دهه آینده با کسری مشابهی در عرضه روبرو هستند.  مدیر اجرایی گلنکور اظهار کرد: نیکل برای رشد 250،000 تن اضافی در سال در مقایسه با نرخ تاریخی فقط 100،000 تن مورد نیاز است.

وی پیش بینی کرد تقاضای سالانه نیکل از 2.5 میلیون تن فعلی به 9.2 میلیون تن افزایش یابد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا