اخبارنفت و پتروشیمی

کاهش ۴۱ درصدی تولید نفت کوره در پالایشگاه آبادان

به گزارش صنعت کار، محمد رضایی امروز در نشست خبری با بیان اینکه قبل از خروج آمریکا از برجام، اقداماتی انجام دادیم تا هزینه اجرا نکردن قرارداد از هزینه اجرا بیشتر شود، ادامه داد:  فاز ۲ پالایشگاه آبادان ۲ قسمت است که قسمت الف آن شامل  واحد تقطیر، تقطیر در خلا، یوتولیتی و پشتیبانی خواهد بود.
وی افزود: این پروژه تنها مگا پروژه صنعت کشور است که در ایام تحریم شروع شد و در همین زمان به انتها رسید و آماده افتتاح می شود.
رضایی تاکید کرد: اگر بحث کرونا وجود نداشت، اکنون آماده افتتاح بودیم.
به گفته رضایی این پروژه بدون انحراف در زمان و بودجه در حالی به مرحله بهره برداری می رسد که پروژه های زیادی داشتیم مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بخش اعظمی از آنها داخلی بود، اما از نظر زمان بندی و بودجه انحرافات زیادی داشت.
وی گفت: در واقع طرح توسعه و تثبیت طرفیت پالایشگاه آبادان، یک پالایشگاه جدید در کنار پالایشگاه آبادان است که تمام واحدهای فرآیندی را دارد.

رضایی ادامه داد: یک مگا پروژه ۱.۳ میلیارد یورویی در بخش اول فاز ۲ و در مجموع ۲ بخش ۳ میلیارد یورو اجرا می شود.
وی به کیفی سازی محصولات تولیدی نیز اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح، نفت کوره پالایشگاه ۴۱ درصد کاهش پیدا می کند و از ۴۰ درصد به ۲۵ درصد می رسد.
دستیار ویژه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران تاکید کرد: برج تقطیر قدیمی است در فاز جدید هم تقطیر در اتمسفر و هم تقطیر در خلا داریم که کیفیت را افزایش می دهد و خروجی نفت کوره پالایشگاه را ۴۰ درصد کاهش می دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا