اخباربرترخودرو

از وضع تحریم ها تا افزایش ناقصی انبار خودروسازان

به گزارش صنعت کار، خودروسازان در بهار 1400 و با استفاده از تعطیلات نوروزی سعی بر تکمیل محصولات ناقص داشته تا میزان موجودی انبارها که در سال 99 افزایش یافت را کاهش دهند.

اما در سال های اخیر تشدید تحریم ها توانست خودروسازان را با مشکل همراه کند و میزان ناقصی انبارها را افزایش دهد.
در این باره علی شکوهی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به موضوع خودروهای ناقص در انبارها  گفت: بخش عمده ای از کالاهای موجود در انبارها که از سال گذشته نیز به سال 1400 وارد شده به دلیل وضع تحریم و تاثیر آن بر صنعت قطعه سازی باز می گردد.
وی ادامه داد: درواقع تاثیر تحریم ها بر واحدهای قطعه سازی باعث شده فعالان این حوزه در تامین برخی مواد و محصولات با مشکل همراه شوند.
شکوهی تصریح کرد: اما بخش دیگری از این مشکل به موضوع قطعات وارداتی باز می گردد که آن هم متاثر از وضع تحریم ها است.
به گفته وی، در مجموع این مشکلات باعث شده  تا خودروسازان برخی از قطعات را در اختیار نداشته و منجر به ناقص شدن محصول نهایی شود.
این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: البته بخش دیگری از این مشکل به عدم رعایت اصول مدیریت زنجیره تامین و برنامه ریزی صورت گرفته در انبارها بر می گردد. همچنین مدیریت هدفمند بازار نیز از دیگر موضوعاتی است که بر این مسئله اثر گذار است.
شکوهی اظهار کرد: المان های یاد شده درکنار هم وضعیت فعلی را به همراه دارد.
وی تصریح کرد: متاسفانه ادامه دار شدن این موارد باعث می شود مدیریت درستی در بازار نداشته باشیم و بحث تقاضا را در بازار مدیریت و هدایت کنیم.
این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: درواقع عدم مدیریت درست بازار و همچنین وجود نظام های واسطه گری باعث می شود مصرف کننده نهایی خودرو را با قیمت بالایی خریداری کند زیرا خودرو به میزان تقاضا عرضه نمی شود.

هرچند تحریم ها بر بخش های مختلف صنعت خودرو اثر گذار بود اما در این میان مدیریت درست و کارآمد می تواند ناجی صنعت خودروی کشور باشد.

منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا