اخباربرترصنعت و معدن

۲۱ میلیارد دلار حاصل تجارت خارجی کشور در سه ماهه نخست امسال است

به گزارش صنعت کار، «فرهاد نوری» شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان همدان اظهار داشت: ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از این میزان مربوط به حوزه صادرات و ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هم در بخش واردات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رشد خوبی را در سه ماه امسال نسبت به سال گذشته داشتیم به طوری که ۷۰ درصد در حوزه صادرات و ۳۵ درصد در بخش واردات شاهد افزایش بودیم.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ابراز امیدواری کرد که این رشد با بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی کشور تا پایان سال تداوم و استمرار داشته باشد.

نوری با اشاره به اهمیت توسعه ترانزیت در توسعه اقتصادی کشور گفت: پتانسیل های قوی در این زمینه داریم که کمتر به آن توجه شده و کریدور و کمربندهای حمل و نقلی کشور باید تقویت شود.

او خاطرنشان کرد: با همین زیرساختهای موجود می توانیم ترانزیت کشور را به ۲ برابر افزایش دهیم به شرطی که در حوزه هوشمندسازی پایانه ها و مرزها وارد عمل شده و مشکلات را حل کنیم.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران، انضباط داخلی و توسعه دیپلماسی را مهمترین شاخص ها در رونق اقتصادی کشور برشمرد و تاکید کرد: در مرزهای مهم کشور مثل بازرگان، دوغارون و خسروی چندین رویه گمرکی اعمال می‌شود به طوری که در یک مرز همزمان بازارچه، پایانه رسمی و منطقه ویژه اقتصادی داریم که موجب سردرگمی و افزایش هزینه های و بازرگانان است و نیاز به اصلاح و بازنگردی دارد.

نوری با اشاره به اختصاص۲۰ میلیارد دلار اعتبار توسعه زیرساخت سازمان توسعه تجارت در سال گذشته، گفت: یک میلیارد دلار از این میزان به ۲ پروژه استان همدان اختصاص یافته است.

توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و تولیدات بومی و سنتی از دیگر مواردی بود که وی برای بهبود وضعیت اقتصادی استانها به فعالین اقتصادی توصیه کرد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا