اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

قیمت سنگ آهن در انتظار جهش

به گزارش صنعت کار، قیمت سنگ آهن در روز دوشنبه جهش و همزمان با از سرگیری تولید کارخانه های تولید در تانگشان ، با افزایش تقاضا مواجه شد.

بر اساس مشاوره Mysteel ، تولید فولاد در برخی از تولیدکنندگان به دلیل صدمین سالگرد حزب کمونیست و سیاست های مربوط به محیط زیست محدود شده است ، و نرخ بهره کوره های بلند از 2 جولای نسبت به هفته قبل کاهش داده است.

تحلیلگران SinoSteel Futures در یادداشتی نوشتند: “همانطور كه ​​تانگشان تولید خود را از سر گرفت ، تقاضای كوتاه مدت به سطح قبل از صد سال بازگشت خواهد یافت”.

معاملات آتی سنگ آهن معامله شده در بورس کالای دالیان ، برای تحویل در ماه سپتامبر ، با افزایش 5.6 درصدی به 1،226 یوان (189 دلار و 80 سنت) در هر تن رسید ، که بالاترین سطح از 11 ژوئن است.

به تازگی تأمین فولاد با فشار فزاینده ای روبرو شده است زیرا برخی مناطق برنامه های کاهش تولید را افزایش داده اند در حالی که برخی از کارخانه ها با ضرر روبرو هستند.

با این حال ، تقاضای فعلی به وضوح در اوج فصل نیست و انتظار می رود قیمت های فولاد نوسانات محدود خود را حفظ کند.

به گزارش صنعت کار، افزایش قیمت سنگ آهن می تواند فرصتی برای تامین ارز واحدهای خصوصی در ایران باشد. محدود شدن صادرات سنگ آهن، تامین نقدینگی برای واحدهای سنگ آهن که در بالادست زنجیره ارزش قرار دارند را دشوار کرده است اتفاقی که در نهایت منجر به کاهش مواو اولیه می شود و واحدهای فولادی را با مشکل همراه می کند.

صادرات در برهه ای از زمان که بازار شرایط مناسبی دارد به توسعه هرچه بیشتر بخش معدن کمک خواهد کرد. امروز توسعه اکتشافات که اصلی ترین گلوگاه زنجیره ارزش فولاد است نیازمند سرمایه گذاری و تامین ماشین آلات است. درواقع ارز حاصل از صادراتی بخشی از کنسانتره و گندله می تواند این تامین ارزی را انجام دهد. البته استفاده از سازوکار بورس و صادرات پس از عرضه در این تالار علاوه بر تامین نیاز داخلی به درآمدهای ارزی نیز کمک خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا