اخبارصنعت و معدن

مداخله چین برای تثبیت قیمت فلزات

به گزارش صنعت کار، سازمان ملی غذا و ذخایر استراتژیک چین در بیانیه ای اعلام کرد فروش بیشتری در آینده برای تضمین ثبات بازار انجام خواهد گرفت.

نخستین مجموعه فروش فلزات در بیش از یک دهه اخیر شامل ۲۰ هزار تن مس، ۳۰ هزار تن روی و ۵۰ هزار تن آلومینیوم بود و از طریق یک مزایده عمومی در روز دوشنبه انجام شد. این سازمان قیمت فروش این فلزات را اعلام نکرد.

بازار بورس فلزات شانگهای روز دوشنبه با اشاره به اطلاعات خریداران، شماری از بالاترین قیمتهای خرید پیشنهادی را گزارش کرد که شامل ۶۷ هزار و ۷۱۸ یوان (۱۰ هزار و ۴۷۴ دلار) برای هر تن مس، ۱۸ هزار و ۷۴ یوان برای هر تن آلومینیوم و ۲۱ هزار و ۲۰۰ یوان برای هر تن فلز روی بود که همه آنها پایین قیمت معاملات محموله های تک در بازار بودند.

چین پس از این که تورم بخش تولید در ماه مه به بالاترین حد در ۱۳ سال اخیر صعود کرد، در راستای مهار روند رشد قیمتها، برداشت از ذخایر دولتی فلزات پایه را آغاز کرد. روند افزایشی قیمت فلزات پایه با اقدام دولت چین در عرضه بیشتر و نشانه های به اوج رسیدن رشد اقتصادی چین، آهسته شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نهاد برنامه ریزی اقتصادی عالی چین اعلام کرده که برداشت از ذخایر فلزات پایه به منظور پایین بردن قیمتها و رساندن آنها به محدوده ای که عادی محسوب می شود، صورت گرفته است.

 

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا