اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

چشم انداز غیرشفاف چین برای سنگ آهن

به گزارش صنعت کار، تحت فشار و نگرانی درخصوص چشم انداز تقاضا برای ماده اولیه تولید فولاد توسط تولید کننده برتر فولاد چین ، قیمت سنگ آهن در روز چهارشنبه افزایش یافت.
براساس Fastmarkets MB ، بنچ مارک 62٪ Fe وارداتی به شمال چین در روز چهارشنبه با 218.66 دلار در هر تن تغییر می کند ، که 0.1٪ نسبت به روز سه شنبه افزایش دارد.
قرارداد معامله سنگ آهن در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین ، معاملات روزانه با 0.8٪ افزایش  1219.50 یوان (188.36 دلار) هر تن به پایان رسید.
جاستین اسمیرک ، اقتصاددان ارشد در Westpac در سیدنی، در این زمینه گفت: “نشانه های اولیه یک نقطه عطف در تقاضای چین با کاهش قیمت فولاد چینی است که حاشیه سود کارخانه های فولاد را کم می کند.”
از طرفی صادرات فولاد چین نیز ضعیف مانده که به دلیل موج تازه ای از covid-19 در منطقه ، تحت تأثیر تقاضای زیاد در کشورهای جنوب شرقی آسیا – بزرگترین خریداران آن از مواد ساختمانی و تولیدی – متضرر شده است.
نگرانی در مورد تلاش های چین برای جلوگیری از تولید فولاد در سال جاری برای دستیابی به هدف کم شدن میزان انتشار کربن، حتی با وجود نگرانی از قرارگرفتن در تنگنا برای عرضه جهانی سنگ آهن، فعالان بازار را نیز به میزان قابل توجهی از حضور در بازار دور نگه داشت.
البته باید اشاره کرد سنگ آهن در ماه گذشته روند افزایشی داشته که با از سرگیری تولید فولاد در قطب اصلی تانگشان تقویت می شود. همچنین فولادسازان باید توجه داشته باشند که افزایش قیمت ها نمی تواند مسئله تولید را حل کند.
وانگ یینگشنگ ، اقتصاددان ارشد انجمن آهن و فولاد چین (CISA) ، هنگام سخنرانی در مراسم افتتاحیه سه روزه بین المللی سنگاپور نیز در این زمینه اظهار کرده است: “رشد تقاضای فولاد چین در نیمه دوم کندتر از نیمه اول خواهد بود.”

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا