اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

افزایش قیمت فلزات، ارزش مدال های المپیک را چند برابر کرد/ کسب درآمد با فروش مدال

به گزارش صنعت کار، به گفته کارگزار مستقر در لندن ETX Capital ، کارشناسان محاسبه کردند کدام کشورها بیشترین ارزش پولی را از زمان بازی‌های المپیک مدرن از سال 1896 تاکنون بدست آورده اند.

بر اساس برآورد این شرکت، بعد از امریکا روسیه مقام دوم و آلمان سومین جایگاه را کسب می کند.

در شرایط فعلی نیز “بازیهای المپیک توکیو در مورد روسیه بسیار جالب خواهد بود؛ چراکه در سال 2019 این کشور از چهار رویداد مهم ورزشی برای چهار سال منع شد، از طرف دیگر آلمان عملکرد خوبی در این سری از مسابقات داشته، بنابراین این احتمال وجود دارد که روسیه در بازی های آینده جایگاه دوم را از لحاظ میزان مدال آوری و ارزش آنها از دست بدهد.

همچنین در ادامه این مسیر و با حرکت روبه جلو ، انگلیس مقام چهارم را به خود اختصاص خواهد داد. در حالی که کل مدال های آن کمتر از 30 درصد ایالات متحده آمریکا قیمت دارد ، اما این کشور با ارزش فلزی تقریباً یک چهارم میلیون پوندی از کشور خارج می شود.

با مشاهده جزئیات ورزشکارانی که بالاترین ارزش را از نظر مدال کسب کرده اند ، کارگزار انگلیسی دریافت که مایکل فلپس در جایگاه اول قرار خواهد گرفت.

برای رسیدن به این نتیجه گیری ، تیم ETX باید توجه داشته باشد که مدال های المپیک از طلا، نقره و برنز ساخته نشده اند، زیرا مدال های طلا معمولا با طلا طلاکاری می شوند و بیشتر از نقره تشکیل شده و گاهی با مواد دیگر مانند مس مخلوط می شوند.

در همین حال، مدال های نقره در درجه اول از نقره ساخته می شوند اما اغلب با مواد دیگر ترکیب می شوند و مدال های برنز عمدتا از مس ساخته می شوند.

حتی اگر زمانی مدال های طلا کاملاً از فلز زرد تشکیل شده بود ، این امر تنها تا سال 1912 ادامه داشت. با این حال ، امروزه کمیته بین المللی المپیک به مدال طلا نیاز دارد که حداقل دارای شش گرم طلا و نقره با خلوص تقریباً 92.5٪ باشد.

علاوه بر تغییر در مقررات، تیم تحقیقاتی باید این حقیقت را در نظر بگیرد که هر رویداد المپیک از نظر اندازه و ترکیب مدال های منحصر به فرد خود را ایجاد کرده است.  به عنوان مثال، مدال های المپیک در ریو 500 گرم وزن داشتند و حتی اگر مدال های نقره از 100٪ نقره ساخته شده بودند ، مدال های طلا حاوی 1.2٪ طلا و 98.8٪ نقره با ارزش کلی 564 دلار بود .

از طرف دیگر، مدال های المپیک 2012 لندن ، با وجود وزن یکسان، ترکیبات کمی متفاوتی داشتند – به عنوان مثال، مدال طلا دارای طلا کمی بیشتر در حدود 1.34٪ بود اما حاوی 6.16٪ مس نیز بود ، که مقدار نقره آن را به 92.5٪ کاهش داد.

با نگاهی به گذشته از بازی های 1904 در سنت لوئیس و 1908 در لندن، محققان دریافتند که وزن این مدال ها حدود 72 گرم است اما این تنها دو رویدادی است که مدال های طلای جامد را ارائه می دهد که با قیمت 2021 بیش از 4000 دلار ارزش دارد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا