اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

طلای سیاه بلای جان کشور است

به گزارش صنعت کار، کامبیز مهدیزاده در این برنامه اظهار کرد: کشور برای پیشرفت باید به جوانان تکیه و به آنها اعتماد کند.
وی افزود: نفت طلای سیاه نیست بلکه بقای سیاه است که به کشور آسیب زده است.
مهدیزاده بیان کرد: در کشور ما وقتی درآمدهای نفتی زیاد می شود به صندوق توسعه ملی واریز و هر زمان دولت با کمبود بودجه مواجه می شود از آن استفاده می کند. این موضوع اقتصاد را چاق و تنبل می کند.
به گفته وی، پدیده های زمین شناسی می تواند فرصت خوبی برای بهره برداری اقتصادی باشد. به اعتقاد بنده قشم جزیره گنج ها و رنج هاست.
مهدیزاده بیان کرد: طلای سیاه این روزها بلای جان کشور شده است.
وی تصریح کرد: امروز جنگ جنگ اقتصادی و در عرصه نوآوری و فناوری است و کشوری می تواند پیشرفت کند که از نظر اقتصادی توانمند باشد.
مهدیزاده اظهار کرد: راه نجات کشور سرمایه گذاری است اما بستر این سرمایه گذاری معرفی این پدیده ها به دنیا است.

علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین شناسی نیز در این نشست اظهار کرد: ایران بهشت زمین شناسی است و پدیده های زیبایی در کشور وجود دارد.
وی افزود: شانس جزیره قشم آن است که سازند آقاجاری در آن رخنمون بسیار ویژه دارد. حتی در برخی قسمت ها چند ده متر تجمع صدف ها را شاهد هستیم.
به گفته شهیدی، قشم از سه سازند تشکیل شده است.
معاون وزیر صمت در ادامه بیان کرد: امیدواریم در ماه های پیش رو شاهد رونمایی از دیگر پدیده های زمین شناسی باشیم. جزیره قشم اولین ژئوپارک است و پرونده طبس نیز به عنوان دومین ژئوپارک در انتظار ثبت است.

همچنین داود میرشکار مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم های دریایی و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز اظهار کرد: پدیده های زمین شناسی فرصتی مناسب برای توسعه کشور است.
وی افزود: می توان از  ظرفیت های قشم برای منافع کشور استفاده کرد. اگر فعالیت های توسعه ای را همگام با فعالیت های محیط زیستی داشته باشیم تبدیل به فرصت می شود و آیندگان ما را با نگاه دیگر خواهند دید.

به گفته میرشکار، دانش بومی باید در اولویت قرار گرفته تا بتوان با استفاده از آن شاهد بهره وری بیشتر باشیم، زیرا محیط زیست با تمام قسمت های زندگی ما عجین شده است.

سید رضا هاشمی، مدیر اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امورخارجه نیز در این برنامه بیان کرد: تمام کارهای صورت گرفته برای توسعه است تا بتوان به ارزش های اقتصادی اضافه کرد.

وی بیان کرد: کلیدی ترین مفهموم در عرصه سیاست خارجی منافع ملی است. البته این مفهوم باید تعریف واحد در بین مسئولان و مردم داشته باشد.

هاشمی بیان کرد: در کشور ما تعریف واحدی از گردشگری وجود ندارد اما متاسفانه این مفهوم تعریفی متفاوت بین مدیران دارد و تا زمانی که این تعریف یکسان نباشد نمی توان شاهد توسعه اقتصادی در این حوزه بود.

مدیر اداره دیپلماسی گردشگری و اقتصاد سلامت وزارت امورخارجه افزود: باید استراتژی نگهداری از جزیره قشم و همچنین اقداماتی برای توسعه گردشگری در این منطقه در دستور کار قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا