اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

بازار عراق و اربیل را تقدیم رقیب تشنه کردیم

به گزارش خبرنگار صنعت کار، صنعت فولاد در سال های اخیر با سرمایه گذاری بسیار از نظر کمی و کیفی تولیدات خود را افزایش داد.

این در حالی است که با روی کار آمدن ترامپ و خروج آمریکا از برجام، صادرات نفتی ایران به سختی انجام گرفت اما صنعت فولاد تا حد بسیاری این بار را بر دوش گرفت و توانست میزان صادرات غیر نفتی کشور را ارتقا دهد. اما در زمستان گذشته در پی کمبود گاز در واحدهای صنعتی از جمله واحدهای فولاد سازی، برخی مجموعه ها از تحقق برنامه تولیدی و ثبت رکورد ها عقب ماندند.

اما در سال جدید بحران برق نیز توانست واحدهای فولادی را گرفتار مشکلات جدید کند. مشکلاتی که در صورت عدم راهکار مناسب منجر به از دست رفتن بازار های صادراتی به ویژه در کشور عراق خواهد شد.

سید رضا شهرستانی عضو هیات رییسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره تاثیر کمبود برق بر بازارهای صادراتی فولاد، بیان کرد: بازاریابی صادراتی همچون کاشت درخت گردو؛ زمان برو پرزحمت است. سال ها طول کشید، تا بازارعراق به تسخیرشرکت های فولادی ایرانی درآمد و این شرکت ها توانستند با صادرات خود ضرر و زیان انباشته خود را جبران و سهم عمده ای از نیاز ارزی کشور را تامین کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه تمام اندوخته سال ها زحمت و مرارت مدیران فولادی دریک ماه اخیربه دلیل قطع برق وتعطیلی واحدهای تولیدی وعدم توان کارخانجات درتامین نیازمشتری دود شد و به هوا رفت. با تصمیمات غیر کارشناسی مدیران کشور، بازارفولاد ایران درعراق واربیل دودستی تقدیم رقیب تشنه یعنی ترکیه شد.

شهرستانی بیان کرد: این شکست اقتصادی اگر بیشتر از شکست سیاسی ومیدانی نباشد، هرگز کمتر از آن نخواهد بود. حال به جهت جلب رضایت مردم برق کارخانجات قطه می شود ، متاسفانه لطمه وارده برصنایع جبران ناپذیر و تاثیرآن برزندگی تک تک مردم قابل رویت خواهد بود.

وی اضافه کرد: ادامه این روند بیکاری کارگران صنایع به ویژه واحدهای فولادی استان که بیشترین اشتغال کارگران راعهده داراست به همراه خواهد داشت.

به گزارش صنعت کار، دستاورد بحران برق برای واحدهای فولادی علاوه بر از دست دادن بازارهای صادراتی، می تواند بحران بیکاری در استان هایی باشد که کارخانه های فولادسازی بیشتری دارند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا