به گزارش صنعت کار،مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بینالمللی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام کرد: اگر نوسازی ناوگان در ایران به خوبی اجرا نشود در آینده ممکن است برای ورود کامیونداران ایرانی به کشورهای اروپایی به مشکل برخورد کنیم و هم اکنون کامیونداران روسی و ترک برنده رقابت در بازار حملونقل بینالمللی هستند.
در حال حاضر ناوگان حمل و نقل تجاری در بخش کامیون ها از فرسودگی رنج می برد، اتفاقی که نه تنها حوزه اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده بلکه منجر به افزایش آلودگی هوا، هزینه های تعمیر و نگهداری و همچنین کاهش ایمنی اثر گذار است.
چندی پیش در این باره سعید مدنی مدیر عامل اسبق گفت: حمل و نقل تجاری ما زمانی رونق پیدا می کند که وضعیت اقتصادی درست شود. ما در شرایطی هستیم که به دلیل وجود تحریم ها با رکود در اقتصاد مواجه شده ایم.
وی ادامه داد: البته در این زمینه دولت مشوق هایی را در نظر گرفته و چندین بار اطلاع رسانی شد اما متاسفانه شاهد رونق نبودیم.
به گفته مدنی، کاری که امروز می توان برای رونق این حوزه انجام داد ، نوسازی ناوگان تجاری کشور است. متاسفانه ناوگان تجاری در حال حاضر به شدت فرسوده شده که این موضوع بر افزایش مصرف سوخت نیز اثر گذار است و حوادث بسیاری در این حوزه رخ می دهد.
در صورت توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری، علاوه بر افزایش هزینه های جانبی در حوزه صادرات و واردات نیز با مشکلات جدی مواجه می شویم. نوسازی ناوگان حمل و نقل از موضوعاتی است که دولت جدید باید به آن توجه ویژه داشته و با ارائه تسهیلات، صاحبان این وسایل نقلیه را تشویق به نوسازی کند.