اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

از اعتصاب کارگران« BHP » تا فرصت های طلایی صادرات مس

به گزارش صنعت کار،  اعتصاب کارگران  در معدن گروه  BHP می تواند تهدیدی برای عرضه جهانی مس باشد.

این اتفاق در حالی رخ داد که روز دوشنبه ، قیمت ها در LME تا 0.8 درصد افزایش یافت و به 9،810 دلار در هر تن رسید.

احتمال مختل شدن تولید معدن اسکوندیدا که سال گذشته ۱.۲ میلیون تن سنگ مس استخراج کرد، در سراسر بازار مس انعکاس پیدا کرده است آن هم در شرایطی که تقاضا قوی و قیمت ها بالاست.

با تشدید چنین وضعیتی بازار مس خود را برای افزایش های بیشتر آماده می کند و این می تواند فرصتی برای سایر تولیدکنندگان جهت توسعه صادارت باشد.

شرکت ملی مس نیز با فرصت طلایی مواجه است که می تواند از آن در راستای افزایش درآمدهای صادراتی استفاده کند.

در همین زمینه اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران چندی پیش بیان کرد: رشد اقتصادی دنیا در سال ۲۰۲۰ منفی ۳٫۵ بوده است، این رقم را برای سال ۲۰۲۱ می توان مثبت ارزیابی کرد این مهم نشان‌ دهنده این است که دنیا بر ویروس کرونا غلبه کرده و شرکت ملی مس هم به‌عنوان جزئی از اقتصاد کشور باید در این راستا هدفمند و با برنامه حرکت کند.
وی تصریح کرد: در سال ۲۰۲۵ برای چین تولید ۱۰ میلیون و ۵۵۶ هزار تن کاتد با سهم ۱۱٫۴۲ درصدی پیش‌بینی می‌شود اما سهم شیلی با توجه به کاهش عیار معادن آن به ۸٫۸ درصد می‌رسد.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، چین، ژاپن و کره جنوبی ۳ کشور برتر تولیدکننده مس در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ با بیش از ۸۵ درصد سهم آسیا خواهند بود.
سعدمحمدی ادامه داد: مصرف مس در چین، امریکا و آلمان بالا است. به همین دلیل می‌توان چین را بازاری مناسب برای ایران دانست.

اشتهای بالای چین با توجه به اتفاقات رخ داده در شیلی می تواند شانس افزایش درآمد شرکت ملی مس را نیز افزایش داده و این مجموعه را به اهداف تعیین شده نزدیک کند.

افزایش درآمدهای صادراتی شرکت ملی مس می تواند توسعه اکتشافات از سوی این مجموعه را با تامین نقدینگی سرعت بخشد. در کنار این اتفاق افزایش درآمدها اطمینان بیشتری به سهامداران خواهد داد و می توان پیش بینی کرد شرایط خوبی در انتظار نماد «فملی» است.

به گزارش صنعت کار، فراموش نکنیم بهره برداری از فرصت های صادراتی می تواند ایجاد زیرساخت های اصلی را گسترش داده و توان شرکت ها برای بهره برداری از ذخایر موجود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا