اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کاهش قیمت مس با توافق « BHP » و کارگران معدن

به گزارش صنعت کار، توافق اولیه نگرانی ها را از بین می برد که اتحادیه اعتصاب خود را در بزرگترین معدن مس جهان ادامه دهد و این موضوع می تواند بر بازار جهانی فلز سرخ اثر گذار باشد.

انتظار می رود Escondida در سال مالی  2021 به میزان 1.01-1.06 میلیون تن مس تولید کند.  این رقم معادل بیش از 5 درصد از تولید سالانه مس در جهان است.

به همین دلیل هر نوع اختلال در این معدن می تواند بازار جهانی مس را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به عنوان مثال، در سال 2017 ، توقف تاریخی 44 روزه ، بازار مس را متزلزل و رشد اقتصادی در شیلی ، بزرگترین تولید کننده مس در جهان را کند کرد.

پیش تر اعتصاب کارگران  در معدن گروه  BHP تهدیدی برای عرضه جهانی مس بود. اما امروز با دستیابی به توافق می توان انتظار داشت تا حدودی قیمت ها با کاهش همراه شوند.

با تشدید اختلافات  و وضعیت پیش آمده در بازار، فلز سرخ خود را برای افزایش بیشتر آماده کرده بود، اتفاقی که در کوتاه مدت می توانست به نفع صادر کنندگان این فلز باشد، اما این توافق می تواند بازار مس را آرام کند.

معدن اسکوندیدا در بیابان آتاکاما در شمال شیلی واقع شده این معدن در سال ۱۹۹۰ گشوده شد و یکی از عمیقترین معادن روباز جهان است.

سهامدار عمده این معدن شرکت بی اچ پی است که ۵۷.۵ درصد در اسکوندیدا سهم داشته و اداره آن را برعهده دارد. سایر سهامداران شامل شرکت ریوتینتو (۳۰ درصد) و ژاپن اسکوندیدا (۱۲.۵ درصد) هستند. این معدن در حدود شش درصد از تولید جهانی مس سهم دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا