اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

هواپیماهای بدون سرنشین معدنکار می شوند

به گزارش صنعت کار، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در عملیات معدن برای اکتشاف ، نقشه برداری و نقشه برداری برای حفظ ایمنی آغاز شده است.

پهپادها در عملیات معدن برای طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند: از اکتشاف ، نقشه برداری و نقشه برداری تا حفظ ایمنی و افزایش امنیت. هواپیماهای بدون سرنشین مختلف (UAV) بر اساس ماموریت خود مجهز به سنسورها و دوربین های مختلف هستند.

محبوبیت هواپیماهای بدون سرنشین در صنعت معدن در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است ، به طوری که در نظرسنجی GlobalData در سال 2019 در 179 سایت معدنی ، 26 درصد معادن با سرمایه گذاری قابل توجه در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین نشان داده شده است ، در حالی که در سال 2018 کمتر از 20 درصد بود.

به گفته دایان میشالون ، مدیر توسعه کسب و کار OEM & UAV در Topcon Positioning ، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در معدن مزیت آشکاری دارد.

میشالون می گوید: “وقتی نوبت به تهیه نقشه از سایت ها با روش های سنتی می رسد ، اغلب نظرسنجی ها به ندرت ، به آرامی و با دقت محدود انجام می شود.”

با این وجود ، با هواپیماهای بدون سرنشین ، می توانید هر زمان که نیاز بود با حداقل وقفه ، برنامه پرواز را ایجاد و اجرا کنید. نه تنها این ، بلکه سرعت و دقت ضبط داده ها به این معنی است که نقشه حتی بزرگترین سایت ها نیز تا آنجا که می تواند دقیق و به روز است و به صاحبان و مدیران سایت اجازه می دهد بهترین تصمیمات را بگیرند. ”

موقعیت یابی Topcon مدلهای مختلفی را برای بازار پهپادها ارائه می دهد که مشتریان معدن از پایگاه خود در ایالات متحده تا اروپا ، آسیا و غرب آفریقا را شامل می شود.

نسخه آن از هواپیمای بدون سرنشین Intel Falcon 8+ است که عمدتا برای فضاهای تنگ و محیط های چالش برانگیز طراحی شده است ، در سال 2019 برای بازرسی ذخایر فراوان معدن ماسه سفید کوه لهستان استفاده شد. این شرکت مدعی است که داده های معدن را می توان حداقل دو برابر سریعتر با نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی ، با عملکرد بهتر داده ها ، ضبط و پردازش کرد ، زیرا چنین فناوری قادر است میلیون ها نقطه از یک شیء را اندازه گیری کند.

پروژه ای که در سال قبل انجام شد ، موردی است که مایکلون هنوز از آن استقبال می کند ، که در آن مدل Sirius Pro هواپیما شکل Topcon برای نقشه برداری از یک مکان بسیار بزرگ استفاده شد. معدن Erdenet در مغولستان بزرگترین معدن مس آسیا است. همانطور که مایکلون توضیح می دهد ، با ارتفاع زیاد ناهموار ، نوسانات دما و ارتفاع حدود 1400 متر ، این معدن برای هواپیمای بدون سرنشین زمین چالش برانگیزی بود.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا