اخباربرترخودرو

تولیدکنندگان تایر به دنبال بازارهای صادراتی/تایرسازان در انتظار حمایت دولت جدید

به گزارش صنعت کار، تولیدکنندگان تایر در برخی سایزها به دلیل مازاد عرضه به دنبال صادرات هستند. اتفاقی که علاوه بر ارزآوری برای کشور منجر به توسعه واحدهای تولیدی می شود.

مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر  درباره این موضوع بیان کرد: به صورت مشروط و آزمایشی برای برخی گروه ها با صادرات موافقت شده است، اما باید به دنبال بازاریابی صادراتی باشیم. فراموش نکنیم که ورود به بازارهای صادراتی کاری زمان بر و سخت خواهد بود.
وی ادامه داد: این موضوع نیازمند سرمایه گذاری است و با تصمیمات لحظه ای نمی توان صادرات سازمان یافته داشت. صادرکننده نیازمند اطمینانی است که براساس آن اقدام به سرمایه گذاری و بازاریابی کند و در نهایت شاهد بازار سازی باشیم.
تنها معتقد است، اهمیت صادرات برای برخی افراد مشخص نیست. در حالی که مازاد عرضه در برخی گروه ها نیازمند تسهیل صادرات است.
وی در ادامه افزود: در برهه ای از زمان، ممنوعیت واردات 3 سایز از تایر سواری جنجال های بسیاری به همراه داشت و عده ای معتقد بودند بازار با کمبود مواجه می شود، اما امروز شاهد هستیم به دلیل افزایش عرضه این تایرها کمتر از قیمت کارخانه در بازار خرید و فروش می شوند.
سخنگوی انجمن تایر تصریح کرد: تقویت صنعت به هر شکلی منجر به تامین نیاز کشور می شود. از سویی با تقویت صنعت علاوه بر جلوگیری از خروج ارز شاهد ارزآوری از محل صادرات خواهیم بود. این اتفاق هزینه های ارزی کشور را هم کاهش می دهد.
تنها اضافه کرد: ادامه این سیاست در دولت جدید خواسته ما است و امیدواریم در این زمینه شاهد حمایت های دولت باشیم.
وی با اشاره به آمار تولید در 4 ماهه اول سال جاری افزود: در مدت زمان یاد شده شاهد افزایش 4 درصدی تولید در صنعت تایر بودیم، در حالی که تحریم ها پاربرجا بود و بازار کشش چندانی نداشت اما افزایش تولید به معنای کنترل هزینه ها در شرایط تورمی است.
تنها اظهار کرد: فراموش نکنیم تولید توام با سود سرمایه گذاران را برای حضور در هر صنعتی تشویق خواهد کرد. از سویی دیگر با توجه به حضور کارخانه های تایر سازی در بورس، تقویت این واحدها به نتایج مثبت در بورس نیز ختم می شود که می توان آن را دستاوردی دیگر دانست.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا