اخباربرتربرگزیدهچند رسانه ایخودروصنعت و معدنگوناگونویژه ها

معرفی دایرت المعارف صنعت به عنوان وزیر پیشنهادی صمت/ چرا فاطمی امین به مجلس معرفی شد؟

به گزارش خبرنگار صنعت کار، رصد اسامی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم نشان از عزم جدی دولت جدید برای بهبود شرایط اقتصادی مردم و حرکت گسترده به سمت رشد و توسعه همه جانبه اقتصاد کشور دارد.

افراد با سابقه ای که هر کدام در حوزه تخصصی خود دارای تجربیات و دانش فراوان هستند و با اتکا به یک تیم یکپارچه اقتصادی در دولت می توانند شرایط موجود را به سرعت تغییر داده و نوید روزهای خوبی را برای اقتصاد و سفره مردم بدهند.

اما در این لیست پیشنهادی نام سید رضا فاطمی امین برای تصدی وزارت صمت به چشم می خورد، فردی که سالها در‌ حوزه های مختلف صنعت فعالیت داشته و تجربیات ارزنده را در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان معاون برنامه ریزی این وزارت خانه و همچنین عضویت در هیئت عامل ایدرو و از همه مهمتر ریاست ستاد تحول صنایع و معادن برعهده داشته است.

فاطمی امین سالها مسئولیت ستاد تحول صنایع و معادن را در کوران اجرای هدفمندی یارانه ها بر عهده داشت و به همین دلیل شناخت ویژه و کاملی بر روی تمامی صنایع و معادن کشور دارد چرا که اجرای آن جراحی بزرگ اقتصادی آن هم در‌حوزه مهم و کلیدی صنایع و معادن کشور این ضرورت را ایجاب می کرد که روزها و ماهها مطالعات دقیق در مورد صنایع مختلف صورت گیرد تا اطلاعات جامع و به روزی را برای اجرای هدفمندی یارانه ها در دست داشت.

فاطمی امین به خوبی توانست از پس این مسئولیت بزرگ و مهم بربیاید و ضمن اجرای بسیار مناسب هدفمندی یارانه ها در صنایع و معادن کشور حالا به فردی تبدیل شود که به جرات مشرف ترین فرد به حوزه صنعت و معدن کشور است چرا که به ریز تمامی اطلاعات مورد نیاز برای اداره این وزارت خانه را دارد و از نزدیک به یک شناخت کامل و جامع در مورد تمامی صنایع، وضعیت تولید، ظرفیت ها، موانع و به طور کلی اوضاع و احوال این بخش مهم اقتصادی رسیده است.

حالا او با این سوابق و تجربیات در وزارت صمت و همچنین اجرای پروژه های بزرگ و مهم در آستان قدس رضوی به عنوان یکی از یاران نزدیک رییسی می تواند با انتخاب افراد قوی در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت، نقش مهم و حیاتی در برون رفت از شرایط موجود را ایفا کند و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی و توجه ویژه به ظرفیت های کشور، گام بلندی را در راستای خودکفایی هرچه بیشتر و موثرتر صنایع و معادن کشور طبق منویات رهبری معظم انقلاب بردارد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا