اخبارنفت و پتروشیمی

رویکرد جدید پالایشگاه آبادان،تولید بنزین یورو4

به گزارش صنعت کارو به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علیرضا صادق‌آبادی با تاکید بر ضرورت افزایش کمی و کیفی تولید بنزین در پالایشگاه آبادان، از افزایش و استمرار تولید بنزین آلکیلات (سبز) و همچنین افزایش کیفیت تولید بنزین به استاندارد یورو ۴ در پالایشگاه آبادان به عنوان رویکرد جدید این شرکت خبر داد.

وی افزود: باید بتوانیم بخش قابل‎توجهی از تولید بنزین پالایشگاه آبادان را به یورو ۴ تبدیل کنیم و همچنین میزان تولید بنزین آلکیلات را به روزانه ۲,۵ میلیون لیتر برسانیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به تغییر مدیریت پالایشگاه آبادان، اظهار امیدواری کرد که اجرای فاز دوم پالایشگاه شتاب بیشتری بگیرد و فاز چهارم نیز تعیین تکلیف شود.

صادق‌آبادی با بیان این‌که تولید بنزین این پالایشگاه از میانگین روزانه ۹,۵ میلیون لیتر به حدود روزانه ۱۲ میلیون لیتر رسیده، ادامه داد: پالایشگاه آبادان یکی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های ایران است و بخشی از تاریخ صنعت نفت کشور محسوب می‌شود، بنابراین باید به یک پالایشگاه مدرن تبدیل شود.

به گفته وی، اجرای طرح توسعه فاز دوم پالایشگاه باید شتاب بیشتری بگیرد و با اجرای فاز چهارم نیز باید بتوان این پالایشگاه را به یک بنگاه با بهترین و اقتصادی‌ترین محصولات تولیدی تبدیل کرد.

منبع:شانا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا