اخباربرترصنعت و معدن

فاطمی‌امین، با فرایندهای اقتصادی و صنعتی کشور آشناست

به گزارش صنعت کار، «امیرحسن کاکایی» افزود: فاطمی‌امین در زمان وزارت «علی‌اکبر محرابیان»، معاون طرح و برنامه وزارت صنایع و معادن و یکی از بهترین معاونان وقت وزارتخانه بود.

وی بیان‌داشت: وی در همان زمان نیز فردی بسیار پرکار و تسهیل کننده امور بود. او به دلیل پست معاونت طرح و برنامه ای که در اختیار داشت، در تحولاتی که آن روزها در وزارتخانه در شرف وقوع بود، نقشی موثر داشت.

کاکایی یادآور شد: در ادامه نیز فاطمی‌امین در هر جایی که به خدمت‌رسانی ادامه داد، توانست کارهای اجرایی بزرگی را به انجام برساند و همه این تجارب می‌تواند در حضور وی در یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازمند تحول اساسی است، تاکید کرد: حدود دو دهه از ادغام وزارتخانه‌های صنعت و تجارت می‌گذرد اما تاکنون هنوز فرآیندها در این وزارتخانه به‌روز رسانی نشده است، در نتیجه جزایری در کنار هم به وجود آمده که باید با هم تعامل و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در شرایط فعلی که باید در اجرای امور و همچنین انجام این تحولات سرعت عمل داشته باشیم، فاطمی‌امین به عنوان فردی که آشنا با فرایندها و قوانین بوده و پر انرژی و جهادی عمل می‌کند، می‌تواند گزینه بسیار ایده‌آلی برای وزارتخانه باشد.

وی تصریح‌کرد: اکنون کار بسیار زیاد است و با بحران‌های متعددی مواجه‌ایم، لذا به‌طور حتم باید افرادی بر اساس کار بیایند که بر قوانین، مقررات و فرایندها مسلط باشند و حتی اگر لازم است قوانین و دستورالعمل‌ها تغییر کند تا مردم در سردرگمی نباشند.

کاکایی بیان‌داشت: یکی از مشکلاتی که امروز، قوانین بعضاً متناقض ایجاد می‌کند، ایجاد امضاهای طلایی است که به‌شدت فسادزا بوده و به‌هم‌ریختگی بازارها را به دنبال داشته است و انتظار می‌رود وزیر جدید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهد.

«سید رضا فاطمی امین» که در سال ۱۳۵۳ در شاهرود متولد شده، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد.

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد.

آخرین سمت فاطمی امین، قائم مقام آستان قدس رضوی بود که پیش از آن مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است.

از جمله دیگر سوابق کاری فاطمی‌امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد، رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، سخنگوی وزارت صنایع و معادن، مشاور دستیار ویژه رییس‌جمهوری و رییس پروژه‌های اقتصادی- تولیدی، قابل اشاره است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا