اخبارنفت و پتروشیمی

خط جدید افزایش ظرفیت تولید آماده بهره‌برداری شد/ نیازی به واردات محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات نداریم

به گزارش صنعت کار، «سیدرضا قاسمی شهری» در نشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان اینکه در طول دوسال گذشته ده ها طرح و پروژه افزایش ظرفیت، رفع موانع و گلوگاه های تولید در پتروشیمی شهید تندگویان اجرایی و عملیاتی شده است، گفت: به عنوان نمونه امسال، اورهال و تعمیرات اساسی و به عبارت دیگر ایرانی سازی یکی از بزرگترین کمپرسورهای هوای صنایع پتروشیمی جهان در پتروشیمی تندگویان توسط متخصصان ایرانی با موفقیت انجام شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه به دنبال عددسازی نبوده و نیستیم اما واقعیت آن است که پارسال 87 درصد برنامه های تولید محقق شده است و این نرخ امسال به 95 درصد می رسد، تصریح کرد: برنامه راهبردی این شرکت پتروشیمی تحقق 100 درصد نسبت تولید به ظرفیت اسمی در سال 1401 است.
وی با اعلام اینکه در پنج ماهه نخست امسال کف عرضه محصولات در بازار بورس از سوی پتروشیمی شهید تندگویان محقق شده و برای تحقق این برنامه حتی یک کیلوگرم محصول هم صادر نکرده ایم، اظهار داشت: همزمان با عرضه کامل محصولات در بورس، هفته ای دو نشست تخصصی با محور رفع موانع و افزایش تولید در پتروشیمی شهید تندگویان برگزار می شود تا زمینه تامین حداکثری نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی فراهم و مانع واردات محصولات و خروج ارز از کشور شویم.
این مقام مسئول از اعلام آمادگی برای افزایش عرضه محصولات از سوی پتروشیمی شهید تندگویان در صورت موافقت ستاد تنطیم بازار خبر داد و افزود: امسال حتی برخی هفته ها که رقابت بر روی یک گرید خاص تشدید شده سعی شده در هفته بعد عرضه آن گرید افزایش یابد تا بازار محصولات پلی اتیلن ترفتالات دستخوش التهاب نشود.
قاسمی شهری با بیان اینکه عده ای با استفاده از تریبون رسانه ملی با مصاحبه و نمایش به دنبال آماده سازی شرایط واردات محصولات خارجی هستند این درحالی است که امسال به همت کارکنان، کارگران و مدیران پتروشیمی شهید تندگویان تولید و عرضه نه تنها کاهش نیافته که افزایش هم یافته است، بیان کرد: دلیل تخریب جهاد کارکنان و مدیران پتروشیمی شهید تندگویان در شرایط تحریم، کرونا و شرایط خاص آب و هوایی ماهشهر چیست؟ چرا عده ای به دنبال دلسرد کردن خانواده پتروشیمی شهید تندگویان هستند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در ادامه با تاکید بر اینکه به دنبال شیوع کرونا یک شیفت کامل کاری را به دلیل ابتلا کارکنان عملیاتی و نوبت کار از دست داده ایم و جای چهار شیفت با سه شیفت کاری مانع کاهش تولید نشده ایم، یادآور شد: آیا نتیجه جهاد کارگران و کارکنان این شرکت پتروشیمی که به نام وزیر شهید «محمدجواد تندگویان» مزین شده است، تخریب است؟
به گفته وی امروز مشکلی برای تامین و تولید گان، ماسک و سایر اقلام بهداشتی برای مبارزه پیشگیری از کرونا در کشور نداریم آیا سوال کرده اید دلیل آن چیست؟ آیا افرادی که شبانه دست به تخریب عملکرد پتروشیمی شهید تندگویان در رسانه ملی می زنند که اگر پارسال مواد اولیه ماسک و گان توسط این پتروشیمی تامین نشده بود امروز با بحران ماسک و گان و سایر اقلام مشابه در کشور مواجه بودیم؟
این مقام مسئول در پایان از افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی شهید تندگویان در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها» خبر داد و افزود: تا چند روز آینده خط جدید تولید «پی.او.وای» این پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۱۶ هزار تن محصول به بهره برداری می رسد و مطابق با برنامه زمان بندی خط دیگر جدید تولید هم مهرماه راه اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا