اخبارصنعت و معدن

بیش از 37 درصد از برنامه استخراج جلو هستیم

به گزارش صنعت کار، علی مهدوی مدیر معدن مس ایجو ضمن بیان مطلب فوق در خصوص آخرین وضعیت این معدن از لحاظ بهره‌وری و تولید گفت: کانسار مس ایجو در فاصله مستقیم 50 کیلومتری شمال‌غرب شهربابک در 25 کیلومتری بخش شمال‌‌غربی معدن مس میدوک و در 17 کیلومتری شمال‌‌غرب کانسار چاه‌‌فیروزه واقع شده است. طبق برنامه پیش‌‌بینی شده تولید قرار است تا پایان سالجاری 600 هزار تن سنگ سولفور به کارخانه تغلیظ معدن‌‌جویان بابک که در جوار معدن احداث شده است؛ ارسال شود که با یاری خداوند و تلاش تمامی همکاران هم‌‌اکنون بیش از 37 درصد از برنامه جلوتر هستیم.

مهندس مهدوی در ادامه در خصوص میزان ذخایر مس این معدن خاطرنشان کرد: در مجموع بر اساس مطالعات انجام شده؛ کل ذخیره کانسار با در نظر گرفتن عیار حد 0.15  درصد مس حدود 110 میلیون تن با عیار متوسط 0.26 درصد است که از این مقدار ذخیره 12.314 میلیون تن با عیار متوسط 0.38 درصد، عیار حد 0.2 و نسبت باطله‌‌برداری 1.13 قابل استخراج است.
وی افزود: همچنین این امور (به کمک مشاور) برای تکمیل مطالعات، طراحی مجدد و مطالعات فنی‌واقتصادی معدن؛ پروژه‌ای در دست انجام دارد.
مهندس مهدوی در ادامه به کلاس این معدن اشاره کرد و گفت: بر اساس ظرفیت استخراج (قید شده در پروانه بهره‌برداری) این معدن جزء معادن درجه 2 محسوب می‌شود.
مدیر معدن ایجو با اشاره به میزان اشتغالزایی این معدن خاطرنشان کرد: کارکنان شرکت مس و پیمانکار استخراج معدن 126 نفر مستقیم مشغول به کار هستند. البته بجز شاغلان کارخانه تغلیظ شرکت معدن‌‌جویان بابک (متعلق به بخش خصوصی) که به منظور تغلیظ خاک سولفور این معدن احداث شده است.
مهدوی در خصوص اینکه معدن ایجو در چه مرحله‌ای از تولید و بهره‌وری قرار دارد نیز گفت: از یک‌‌سال پیش استخراج کانسنگ از معدن شروع شده و تولید کنسانتره در کارخانه تغلیظ شرکت معدن‌‌جویان بابک هم از آبان ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

 

منبع: مس پرس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا