اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

آتشی که بازار آلومینیوم را به تکاپو انداخت

به گزارش صنعت کار، آلومینیوم چهارشنبه نزدیک به بالاترین سطح در سه سال گذشته معامله شد زیرا اختلالات عرضه، بازار را با تنش همراه کرده بود.

آلومینیوم در LME به میزان 0.5 درصد افزایش یافت و به 2629 دلار در هر تن رسید و به قیمت 2642 دلار در 30 جولای نزدیک شد که بالاترین سطح از آوریل 2018 است.

در شانگهای ، این فلز تا 1.4 درصد افزایش یافت و به 20،705 یوان در تن رسید که بالاترین میزان از سال 2008 است.

این فلز در سال جاری 32 درصد افزایش یافته است ، بعد از قلع در میان شش فلز پایه معامله شده در بورس فلزات لندن ، که باعث بهبود اقتصاد جهانی می شود.

قیمت همچنین در شرایطی افزایش می یابد که چین ، بزرگترین تولید کننده ، برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای عرضه خود را محدود کند. همچنین نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد کاهش قیمت فلزات در هفته گذشته مصرف کنندگان را به بازار ترغیب می کند.

کالین همیلتون ، مدیرعامل تحقیقات کالا در BMO ، به بلومبرگ گفت: “این پویایی بدیهی است که غیرمعمول است و از نظر اقتصادی منطقی نیست ، اما این نشانه ای است که شاید فروش از پیش فرض ها جلوتر بوده است.”

همچنین انتظار می رود آتش سوزی بزرگی در پالایشگاه آلومینای جامائیکا باعث شود خریداران حق بیمه بابت آلومینیوم حمل شده به غرب میانه آمریکا به بالاترین حد خود برسند.

هلدینگ نوبل گروپ مستقر در هنگ کنگ ، که با دولت جامائیکا در پالایشگاه جمالکو شریک است ، گفت یک آتش سوزی بزرگ در نیروگاهی که برق ، هوای فشرده و بخار را برای عملیات پالایش آلومینا تولید می کند ، رخ داد.

این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که از آن زمان خاموش شدن آتش و هیچ گونه آسیب جدی گزارش نشده است و افزود: “ارزیابی کامل خسارت در روزهای آینده انجام خواهد شد.”

کارخانه جمالکو می تواند تا 1.4 میلیون تن در سال آلومینا تولید کند که از بوکسیت تصفیه می شود.

طبق اعلام موسسه بین المللی آلومینیوم ، تولید جهانی آلومینا در سال 2020 134.4 میلیون تن بوده است.

شرکت مدیریت سرمایه گذاری استرالیایی Shaw and Partners روز سه شنبه در یادداشتی گفت: “انتظار می رود که شرکت کنندگان در بازار بر احتمال اختلال در تولید تمرکز کنند.”

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا