اخباربانک و بیمه

بازگشت پرقدرت بورس به مدار رشد با جهش ۲۴ هزار واحدی

به گزارش صنعت کار، در معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۷ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با هشت هزار و ۴۸۲ واحد افزایش به ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با پنج ‌هزار و ۳۵۲ واحد رشد به ۲۸۷ هزار و ۳۴۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۵۲۳ واحد و شاخص بازار دوم ۶۰ هزار و ۲۱۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۷۹۳ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۷۵۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۳۰۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۷۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۶۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۲۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۰۴ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۹۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۵۲ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۱۴۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۹۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۶۴ واحد و داروسازی اکسیر (دلر) تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، معدنی دماوند (کدما)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گروه دارویی برکت (برکت)، سپید ماکیان (سپید) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۶۰ ‌میلیون و ۲۹۷ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۴۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۲ هزار و ۴۰۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۶۹۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۵۶ هزار و ۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، فرابورس ایران (فرابورس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین ‌صنعتی مینو (غصینو)، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) و صنعتی بهپاک (بهپاک) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا