اخبارصنعت و معدن

بهترین قیمت خرید ورق فولادی و آلیاژی در بازار، از کجا خرید کنیم؟

به گزارش صنعت کار،در این متن سعی داریم نکاتی در مورد خرید انواع ورق‌های فولادی و آلیاژی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین قیمت بازار برای خرید انواع ورق فولادی را تجربه کنید در ابتدا برای یک خرید خوب باید نیازهای خود را بشناسید و در مورد کالای مدنظر خود اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بر اساس نیاز خود ورق فولادی را از نظر استاندارد و کیفیت و رنج قیمت تشخیص دهید.

مهم‌ترین انواع ورق فولادی: ورق ضد سایش، ورق A283  ، ورق دریایی، ورق A516 هستند که به‌صورت رول یا شیت در بازار عرضه می‌شوند.

 

نکات مهم در خرید ورق فولادی

 

۱- در مورد استانداردهای ورق‌های فولادی خوب تحقیق کنید و آن‌ها را بشناسید، ورق‌های فولادی وزن ثابت و استانداردهای متفاوتی دارند در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۲-  بهترین قیمت را در مرکز فروش و بازار آهن پیدا کنید این مراکز به دلیل تبادلات زیاد در روز بهترین قیمت را پیشنهاد می‌دهند و رقابت بین چندین فروشنده در بازار می‌تواند باعث کاهش قیمت برای خریدار شود شرکت پیشگام فولاد واقع در بازار آهن شادآباد تهران یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش آهن در ایران می‌تواند بهترین قیمت را به شما پیشنهاد دهد.

۳- حمل‌ونقل یکی از عواملی است که بر قیمت تاثیرگذار هست از مراکزی خرید کنید که حمل‌ونقل را با کمترین قیمت و تضمین سلامت فیزیکی کالا برای شما انجام دهند.

۴- برای دریافت مشاوره خرید فولاد آلیاژی به وب‌سایت پیشگام فولاد مراجعه نمایید یا با شماره تماس ۰۲۱۶۶۶۷۲۰۱۰ تماس بگیرید.

 

ورق‌های فولادی و استانداردهای آن

تمامی کارخانجات تولیدی این محصولات موظف به پیروی از استانداردهای مختلف ملی و جهانی هستند، استانداردهای: DIN آلمان، استاندارد ASTM از رایج‌ترین استانداردهای ورق هستند.

ورق فولادی بر اساس مواد خام به‌کاررفته در آن و روش تولیدی که در کارخانه‌دارند نام‌گذاری می‌شوند.

استاندارد ASTM: یک سازمان بین‌المللی توسعه‌ی استاندارد است، این استانداردها گستره‌ی وسیعی از مواد تولیدات، سیستم‌ها و وسیله‌ها را شامل می‌شود.

استاندارد DIN آلمان: این موسسه استاندارد سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و با بیش از ۳۰٬۰۰۰ عنوان استاندارد تقریباً تمامی جوانب تکنولوژی را در برمی‌گیرد.

این دو استاندارد رایج‌ترین موارد استاندارد ورق‌های فولادی در ایران می‌باشند.

فروش فولاد به صورت تخصصی در سایت پیشگام فولاد

 

برخی از پرفروش‌ترین ورق‌های آلیاژی

ورق ضد سایش

ورق ضد سایش دو نوع از این ورق به نام‌های ورق‌هاردوکس و دورستات (ضد سایش دورستات و ضد سایش هاردوکس) ورق‌هایی با مقاومت به سایش بالا هستند. ورق‌های ضد سایش دورستات و هاردوکس دارای عمر نسبتا بالایی تحت شرایط سایشی بوده و دارای قابلیت‌هایی نظیر جوش‌پذیری و اتصال‌پذیری نیز می‌باشند؛ اما ورق مقاوم به سایش دورستات ِ Durostat با توجه به روش تولید نوین آن یعنی روش کوئنچ مستقیم Direct   Quenching از مقاومت به سایش بالاتری نسبت به هاردوکس برخوردار است. فولاد ضد سایش دورستات در ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند.

 

ورق   A283  

ورق a۲۸۳، یک ورق کربن استیل شامل آلیاژی از آهن است. این ورق را می‌توان نوعی ورق فولادی کم‌کربن تلقی نمود. ورق A283   گرید C به ورق فولادی A36 شباهت زیادی دارد. هر دو برای ساخت سازه‌های ساختمانی نظیر پل‌ها و سایر تأسیسات صنعتی به کار می‌روند. جوشکاری این ورق‌ها مطابق با استانداردهای جهانی به‌سادگی امکان‌پذیر است.

قیمت ورق A283   بر اساس ابعاد و اندازه‌ها و همچنین وزن آن‌ها محاسبه می‌شود. قیمت این ورق‌ها تحت تأثیر نوسانات بازار قرار دارند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت آخرین تغییرات قیمت ورق  A283 ، نحوه سفارش و خرید آن با مجموعه پیشگام فولاد در تماس باشید.

 

ورق دریایی

ورق دریایی : ورقی است که در کف، عرشه و بدنه انواع کشتی‌ها و حتی قایق‌های بزرگ، زیردریایی‌ها، شناورها و… کار می‌شود. این ورق‌ها نوعی از ورق فولاد نورد گرم است که دارای خاصیت جوش‌پذیری بالا، استحکام زیاد بوده و نسبت به مواد شیمیایی و تماس با آن و آب‌شور دریا مقاومت بالایی دارد و در اصطلاح به خوردگی مقاوم است. منظور از خوردگی همان خورندگی آب‌شور است.

ورق A36 نیز از خانواده ورق‌های دریایی هست A36  یک ورق فولادی کم‌کربن است که دارای قابلیت جوشکاری و شکل‌پذیری مناسبی هست. این ورق در مواردی که مقاومت به خوردگی بالا مدنظر باشد، به‌صورت گالوانیزه شده نیز عرضه می‌شود

 

ورق روغنی

در صنعت، ورق‌های فولادی در دو حالت نورد سرد و نورد گرم ساخته میگردند. ورق روغنی با تکنولوژی نورد سرد ایجاد و روانه بازار می شود. باتوجه به اینکه این ورق‌ها با شیوه نورد سرد در فشار بالا ساخته میشود، مقاومت آن‌ها نسبت به بقیه انواع ورق‌های ایجاد گردیده مقداری‌ بیشتر میباشد و به همین دلیل نیز کاربرد بیشتری را در صنعت به خود اختصاص داده است . با توجه به اهمیت آن در‌این مقاله کوشش گردیده تا به تحلیل شیوه ساخت، خصوصیت‌ها و کاربرد این نوع از ورق  روغنی پرداخته گردد.

ورق‌های روغنی دارای مقاومت بالا (به علت مقاوم سازی لایه سطحی در نورد سرد)، کیفیت ظاهری بالا نسبت به ورق سیاه و همینطور مراحل ساخت سریع‌تر و راحت‌تر، برای به کار گیری در صنایعی همانند اتومبیل سازی و لوازم خانگی در گریدهای مختلف بسیار مورد توجه میباشند.

 

ورق    A516

ورق آلیاژی A516 از خانواده‌ای از ورق‌های فولادی بوده که کاربرد اصلی آن‌ها در ساخت مخازن جوشی که نیاز به‌سختی بالایی دارند و ورق آلیاژی  A516 در ۴ دسته مختلف ساخته می‌شوند که هر کدام از این ورق آلیاژی دارای کشش مختلفی هست.

برای تهیه بهترین قیمت ورق ‌های فولادی و آلیاژی  و خرید فولاد از بازار آهن تهران با توجه به قیمت رقابتی و تضمین کیفیت و استانداردهای ورق‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت پیشگام فولاد با شماره ۰۲۱۶۶۶۷۲۰۱۰ تماس بگیرید.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا