اخبارصنعت و معدن

نهایی شدن تفاهم نامه تولید 11 هزارمگاوات برق با حمایت بخش خصوصی

به گزارش صنعت کار، امیر صباغ در سمینار چالش برق در زنجیره فولاد ضمن بیان این مطلب گفت: تفاهم نامه تولید 11 هزارمگاوات برق با حمایت 12 شرکت بخش معدن و صنایع معدنی در ماه تیر تهیه شد و با روی کار آمدن وزاری جدید صنعت، معدن و تجارت و نیرو، گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

وی ادامه داد: از جمله این گام ها، توافق کلی بر روی مشوق ها برای سرمایه گذاران از وزارت نیرو، احتمال پذیرش قیمت گاز نیروگاهی برای این واحدها و پیگیری دریافت مجوز سوخت نیروگاهی از سوی وزارت نیرو است.

صباغ خاطرنشان کرد: مجری طرح تولید 11 هزار مگاوات برای تسهیل فرآیند کار از سوی وزیر نیرو تعیین شده است و در کل، روند اجرایی احداث نیروگاه ها، آغاز شده و امیدواریم مسائل پیش روی وزارت نفت نیز در این حوزه مرتفع شود و تا پایان هفته آتی، موافقت وزاری مربوط را دریافت کنیم.

کاهش فروش 350 میلیون دلاری ناشی از افت

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اشاره به موضوع تامین برق به عنوان یک مساله پیش روی واحد های زنجیره معدن، گفت: براساس داده ها، کاهش فروش شرکت های زنجیره معدن در ماه گذشته به دلیل کاهش برق، 350 میلیون دلار بوده است. افت فروش این شرکت ها نیز در 5 ماهه امسال نیز 1.3 میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز واحدهای بزرگ زنجیره معدن به برق، ضرورت دارد که این واحدها به عنوان سرمایه گذار در حوزه احداث نیروگاه ورود کنند.

جبران کمبود برق با اختصاص 7 درصد سود فروش به احداث نیروگاه صباغ با اشاره به اینکه فروش شرکت های سهامی عام زنجیره معدن، طی 4 سال آتی 100 میلیارد دلار خواهد بود، تصریح کرد: اگر حدود 7 میلیارد دلار (7 درصد سود فروش آنها طی 4 سال) از سوی این شرکت ها در حوزه زیرساخت ها سرمایه گذاری شود، نیاز آنها در حوزه نیروگاهی جبران خواهد شد. وی افزود: این روش، اطمینان بیشتری برای تامین برق آنها ایجاد خواهد کرد.

 

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا