اخباربرترخودرو

ابلاغ استاندارد یورو ۵ بنزین در آینده نزدیک

به گزارش صنعت کار، غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعلام خبر غیر استاندارد بودن بنزین گفت: من اعلام کردم که در بررسی‌های عمده آلایندگی‌های بنزین مثل آروماتیک‌ها، بنزن، گوگرد و مواردی این قبیل در کلانشهر‌ها در سطح استاندارد قرار داشت، اما در شهر‌های دیگر استاندارد نبود و عدم تطابق‌هایی دارد.

او ادامه داد: اما هم اکنون عدد اکتان در کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها با استاندار‌های ابلاغی اختلافاتی وجود دارد. از این بابت ما تقاضای اصلاح را از وزارت نفت داشتیم. در نفت، گاز و کازوئیل هم این عدم انطباق بیشتر است.

او بیان کرد: کیفیت بنزین طی سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده است، اما هنوز در بحث عدد اکتان با استاندارد‌ها فاصله داریم. در بحث گازوئیل و نفت و گاز نیاز به اقدامات جدی داریم. مبنای محاسبات ما طبق فرمول سال ۹۹ یعنی استاندارد یورو ۴ بود. استاندارد یورو ۵ هم تدوینش به تازگی انجام شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

شریعتی درباره ضمانت اجرای این استاندارد‌ها توسط تولید کنندگان سوخت گفت: ما تاخیری در ابلاغ نخواهیم داشت و وزارت نفت که خود در تدوین این استاندارد نقش داشت باید آن را اجرایی کند. جزو برنامه‌های وزارت نفت بود که توان تولید خود را ارتقاء بدهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا