اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

رشد قیمت فلزات در بازارهای جهانی

به گزارش صنعت کار، تجمع گسترده در بازارهای فلزات اساسی در حال افزایش است ، با کاهش عرضه، مشکلات احتمالی و افزایش تقاضا ، طوفان تورمی ایجاد می شود که قیمت ها را به بالاترین سطح چند ساله می رساند.

آلومینیوم به بالاترین حد خود در 13 سال گذشته رسید و نیکل به بالاترین سطح از سال 2014 در بورس فلزات لندن رسید.

افزایش کالاها و افزایش هزینه های حمل و نقل و برق ، قیمت مصرف کننده جهانی را افزایش می دهد.  تورم کارخانه چین به بالاترین حد در 13 سال گذشته رسید ، در حالی که پیش بینی می شود قیمت مصرف کننده در ایالات متحده برای سومین ماه متوالی بیش از 5 درصد افزایش یابد.

با افزایش 43 درصدی قیمت آلومینیوم در سال جاری ، رقابت پذیری این فلز سبک وزن در برابر مس به سرعت در حال محو شدن است.

پس از ضررهای پی در پی ، مس برای تحویل در ماه دسامبر دوباره تقویت شد و 4.2 درصد نسبت به قیمت تسویه روز پنجشنبه جهش کرد و به ازای هر پوند 4.469 دلار (هر تن 9،831 دلار) در بازار Comex در نیویورک افزایش یافت.

مس شانگهای نسبت به هفته قبل 10.7 درصد کاهش یافت.  این در حالی است که ذخیره کننده مس باعث افزایش قیمت فلزات در پایین ترین سطح خود طی 10 سال گذشته شد.

بر اساس داده های Refinitiv Eikon ، ذخایر قابل تحویل در بارهای تحت نظارت بورس آتی شانگهای اخیر 61،838 تن است که آخرین میزان از دسامبر 2011 است.

افزایش تورم و به دنبال آن افزایش قیمت فلزات در بازارهای جهانی فرصت خوبی برای حضور شرکت های صنایع معدنی در بازارهای خارجی است.

تسهیل صادرات در این میان می تواند ارز لازم برای طرح های توسعه ای را تامین و زیرساخت های مورد نیاز بخش معدن را فراهم کند. درواقع استفاده از این فرصت نیازمند تعامل بخش خصوصی و وزارت صمت است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا