نفت و پتروشیمی

بهینه‌سازی مصرف سوخت، شرط مهم خودکفایی در تامین بنزین کشور

 به گزارش صنعت کار، علیرضا صادق‌آبادی در آستانه افتتاح فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس  گفت: تولید کنونی روزانه ۲۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و جلوگیری از خروج ارز، مهم‌ترین تاثیر مثبت و مستقیم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برای مردم و کشور است.

وی تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس‌جنوبی را مهم‌ترین تاثیر غیرمستقیم این پروژه عنوان کرد و افزود: با فعالیت ۲ فاز  پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع و تولید خوراک اتان برای پتروشیمی به لحاظ اقتصادی بسیار مهم است، همچنین کاهش آلاینده‌ها به دلیل تولید سوخت پاک گاز طبیعی در حوزه زیست‌محیطی از مزایای ساخت این پالایشگاه است.

جوان‌گرایی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

صادق آبادی با تاکید بر این‌که از منظر نیروی انسانی، این پالایشگاه جزو جوان‌ترین پالایشگاه‌های کشور محسوب می‌شود که نیروهای آن با تلاش سخت و شبانه‌روزی توانستند این طرح را به نتیجه برسانند، تصریح کرد: مهارت‌ها و تجربه‌های ارزشمند فنی و مدیریتی این افراد ظرفیت جدیدی را ایجاد کرده است که می‌توان از این تجربه در آینده صنعت نفت کشور استفاده کرد.

وی افزود: نیروهای جوان هم جسارت بیشتر و هم توان فیزیکی بالاتری دارند که اگر با تجارب نیروهای کارآزموده قدیمی آمیخته شود به نتایج شگرفی می‌انجامد.

معاون وزیر نفت با بیان این‌که ستاره خلیج‌فارس ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی است، اظهار کرد: اقدام‌های اجرایی از سوی نیروهای جوان و پرانرژی انجام شده و اتاق فکر شرکت از افراد باتجربه تشکیل شده است.

نخستین واحد فاز سوم، یک هفته پس از افتتاح رسمی فاز دوم راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: پس از یک هفته از افتتاح رسمی فاز دوم ازسوی رئیس‌جمهوری، نخستین واحد فاز سوم که واحد تقطیر است راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی، اکنون یک ماه از آمادگی این واحد برای راه‌اندازی می‌گذرد که به دلیل ریسک‌های تولید در روزهای اولیه از راه‌اندازی آن پیش از افتتاح فاز نخست جلوگیری شده است.

وی با اشاره به این‌که فاز سوم دارای واحدهای کمتر و البته با همان ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه است، گفت: این فاز زودتر از دیگر فازها و تا پایان آذر ماه امسال به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

مسیر خودکفایی تنها با پالایشگاه‌سازی هموار نمی‌شود

صادق‌آبادی با اعتقاد به این‌که مسیر خودکفایی بنزین از پالایشگاه‌سازی نمی‌گذرد، تاکید کرد:  بهینه‌سازی در مصرف سوخت، شرط مهم خودکفایی در بنزین است.

معاون وزیر نفت، گام نخست در مدیریت مصرف انرژی را متنوع‌سازی سبد سوخت کشور و افزایش سهم گاز طبیعی در آن اعلام کرد و ادامه داد: استفاده از ناوگان حمل‌ونقل، استفاده از خودروهای سواری و عمومی با فناوری بالا و مقدار مصرف پایین مانند خودروهای دوگانه‌سوز هیبریدی/فسیلی از دیگر راه‌های مدیریت مصرف انرژی است.

ظرفیت تولید بنزین کشور به حدود ۹۰ میلیون لیتر رسید

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که هم‌اکنون ظرفیت تولید بنزین کشور ۸۷ تا ۹۰ میلیون لیتر در روز است، گفت: در روزهای گذشته مشکل کم آبی در اصفهان سبب شد حدود ۳ تا ۴ میلیون لیتر از تولید بنزین پالایشگاه اصفهان کاسته شود که در صورت حل این مشکل، ۹۰ میلیون لیتر به طور کامل در هر روز تولید بنزین کشور خواهد بود.

منبع:پايگاه اطلاع رساني شركت ملي پالايش و پخش فرآورده های نفتی ایران

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا