اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

برنامه جدید چین برای کنترل بازار فلزات

به گزارش صنعت کار ،  برنامه ریز دولت چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: چین شرایط بازار را به دقت زیر نظر خواهد داشت و به منظور غلبه بر ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا ، مس ، آلومینیوم و روی را از ذخایر دولتی خود آزاد می کند.

لی هوی ، یکی از مقامات کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی ، می گوید: “در حال حاضر ، قیمت مس ، آلومینیوم و روی همچنان بالا است.”

لی گفت ، بزرگترین مصرف کننده فلزات جهان امسال 420 هزار تن فلزات را در سه دسته از طریق حراج های عمومی با قیمت “کمی پایین تر از بازار” آزاد کرده و به تولیدکنندگان کمک کرده است.

به گزارش صنعت کار، در هفته های اخیر بازار فلزات از جمله آلومینیوم و مس با تنش های قیمتی مواجه شد و آلومینیوم رکورد قیمتی خود در ۱۳ سال گذشته را شکست.

افزایش کالاها و افزایش هزینه های حمل و نقل و برق ، قیمت مصرف کننده جهانی را افزایش می دهد.  تورم کارخانه چین به بالاترین حد در ۱۳ سال گذشته رسید ، در حالی که پیش بینی می شود قیمت مصرف کننده در ایالات متحده برای سومین ماه متوالی بیش از ۵ درصد افزایش یابد.

با افزایش ۴۳ درصدی قیمت آلومینیوم در سال جاری ، رقابت پذیری این فلز سبک وزن در برابر مس به سرعت در حال محو شدن است.

حال چین در تلاش است تا از تنش های احتمالی میان عرضه و تقاضا جلوگیری کند. چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده مواد معدنی و فلزات نقش کلیدی در بازار فلزات ایفا می کند و برای کنترل قیمت تمام شده تولید خود دست بکار شده است.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا