اخبارخودرو

از کاهش مشکلات تا ضرورت تولید خودروهای برقی/ بخش خصوصی وارد میدان شود

به گزارش صنعت کار، صنعت خودرو امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور بخش خصوصی است تا بتواند با ارتقای بخش تکنولوژی و تعامل هرچه بیشتر با بازارهای جهانی، صنعت خودرو را به جایگاه واقعی خود برساند.
متاسفانه در سال های گذشته اعمال تصمیمات سیاسی و قیمت گذاری دستوری زیان بسیاری را به صنعت خودرو تحمیل کرد در حالی که بخش خصوصی توانمند در صورتی که دولت میدان را به آنها واگذار کند می تواند نقش آفرینی بیشتری داشته و در زمینه تولید خودروهایی با پلتفرم های جدید وارد شود.
امروز دنیا به سمت تولید خودروهای برقی در حرکت است و صنعت خودروسازی کشور نباید از غافله عقب بماند. هرچند افزایش تولید خودروهای بنزینی و حضور در بازارهای صادراتی می تواند صنعت خودرو را به جایگاه واقعی خود رسانده و هدف برنامه ریزی شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت را محقق کند اما در این میان تولید خودروهای برقی می تواند این صنعت را در مسیر به روز رسانی قرار دهد.
تولید خودروهای برقی و تامین باتری های مورد نیاز آن نیازمند سرکایه گذاری است که دولت و وزارت صمت می تواند در این زمینه با بخش خصوصی وارد همکاری شود اما نکته مهم در این میان رفع موانع تولید و کاهش بروکراسی های اداری و مهمتر از همه اعتماد دولت به بخش خصوصی است.
بخش خصوصی امروز این توانایی را در اختیار دارد که همپای دو خودروساز بزرگ کشور وارد رقابت شود و این موضوع خود به تحرک هرچه بیشتر بازار و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی می انجامد درنتیجه ضروری است این فضا در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.
کارشناسان حوزه اقتصاد نیز تنها راه نجات صنعت خودرو از مشکلات را ورود بخش خصوصی به میدان می دانند. شرکت های بزرگ خودرویی امروز با ورشکستگی مواجه هستند و دولت از آنها حمایت می کند اما اگر این حمایت ها انجام نشود و در صنعت خودرو رقابت شکل بگیرد می توان امیدوار بود که این صنعت جان دوباره خواهد گرفت.

 

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا