اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

سرمایه گذاری 1.6 میلیارد دلاری برای باتری های لیتیومی

به گزارش صنعت کار، واحد Xiamen Tungsten قصد دارد سالانه 100 هزار تن فسفات لیتیوم آهن و 60 هزار تن مواد سه تایی تولید کند.

‏XTC New Energy Materials مستقر در چین در نظر دارد حداقل 1.55 میلیارد دلار در پروژه مواد باتری لیتیوم در استان سیچوان سرمایه گذاری کند.

به گزارش رویترز، این پروژه شامل ساخت تاسیساتی است که قادر به تولید 100 هزار تن فسفات لیتیوم و 60 هزار تن در ماده سه تایی است.

در این زمینه تفاهم نامه ای از سوی XTC New Energy با منطقه توسعه اقتصادی و فناوری Yaan در سیچوان در جنوب غربی چین امضا شده است.

‏ Yaan در حال حاضر یک پایگاه تولید لیتیوم برای گروه صنعتی Sichuan Yahua چین است ، که تامین کننده هیدروکسید لیتیوم باتری برای تسلا تولیدکننده خودروهای برقی آمریکا (EV) است.

پروژه پیشنهادی XTC New Energy قرار است به صورت مرحله ای توسعه یابد.

فاز اول این پروژه ظرفیت 20 هزار تن برای لیتیوم آهن فسفات و 20 هزار تن برای مواد سه تایی خواهد داشت.

با برآورد هزینه 190 میلیون دلار، قطعه لیتیوم آهن فسفات در سال 2023 به بهره برداری می رسد.

اجزای مواد سه تایی ، که پیش بینی می شود 340 میلیون دلار هزینه داشته باشد ، برای راه اندازی در سال 2024 برنامه ریزی شده است.

همچنین شامل یک ذوب کننده نیکل و کبالت 10000 تن برای بازیافت باتری خواهد بود.

‏ Ternary به ترکیبی از فلزات از جمله نیکل ، کبالت و منگنز اشاره دارد که در کاتدهای باتری لیتیوم یون استفاده می شود.

 

‏ XTC New Energy ، واحد تولید کننده فلزات و عناصر نادر خاکی Xiamen Tungsten ، قرار است یک مطالعه امکان سنجی را به هیئت مدیره خود ارائه دهد.  این شرکت قصد دارد این پروژه را از محل وام های بانکی تامین کند.

‏ XTC New Energy اخیراً توافقنامه ای با CNGR Advanced Materials برای تامین تتروکسید کبالت و مواد اولیه سه تایی امضا کرده است.

با افزایش تولید خودروهای برقی تقاضا برای باتری های لیتیومی نیز افزایش خواهد یافت. درنتیجه در سال های پیش رو بازار لیتویم می تواند یکی از بازارهای مهم مواد معدنی باشد.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا