اخبارصنعت و معدن

حمایت و مشارکت ایدرو در فعال‌سازی مجدد هپکو

به گزارش صنعت کار، «محسن صالحی‌نیا» با اشاره به درخواست سال گذشته نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و موافقت وزیر صنعت برای فعال‌سازی مجدد هپکو، افزود: ایدرو به عنوان متولی پیشبرد فعال‌سازی مجدد هپکو تعیین شده است.

رییس هیات عامل ایدرو بیان‌داشت: ارجاع سفارش‌های جدید ساخت ماشین‌آلات معدنی به این شرکت و ساماندهی چگونگی واردات انواع ماشین‌آلات معدنی به کشور و بهره گیری از این فرصت برای فعال‌سازی ظرفیت‌های ساخت و ارائه خدمات توسط هپکو، از سوی این سازمان پیگیری و محقق شده است.

به گفته صالحی‌نیا، پیگیری برای تامین و ارائه ضمانت‌نامه به مشتریان و اخذ تسهیلات از سیستم بانکی برای تدارک قطعات منفصله خارجی و مواد خام داخلی به‌منظور تولید و دستیابی به هدف فروش حدود ۵۰۰ دستگاه انواع محصولات معدنی برای سال ۱۴۰۰، اقدام دیگر ایدرو برای حمایت و فعال‌سازی شرکت هپکو بوده است.

وی ادامه‌داد: این اقدامات منجر به انعقاد قرارداد فروش ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی از جمله عقد قرارداد ساخت گریدر با سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ، دامپتراک و تراک معدنی برای معادن بزرگ کشور و همچنین تولید نخستین سری بیل‌های هیدرولیکی ۲۲ تنی در هپکو شده است.

شرکت هپکو به دلیل مشکلاتی همچون مدیریت ناکارآمد، تحریم‌های بین‌المللی، عدم حمایت کافی از تولیدات داخلی و واگذاری نامناسب به بخش خصوصی در سال‌های گذشته با مشکلات عدیده‌ای همچون کاهش تولید و حذف این برند از بازار ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی مواجه شده بود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا