اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

قیمت مس کاهشی شد

به گزارش صنعت کار، قیمت مس روز سه شنبه کاهش یافت زیرا بحران بدهی در غول املاک چین Evergrande Group باعث فروش مجدد در بازارها شد و نگرانی ها را از تقاضا برای این فلز مورد استفاده گسترده در ساخت و ساز برانگیخت.

مس برای تحویل در دسامبر با کاهش ۳ درصدی نسبت به قیمت تسویه روز جمعه، در روز دوشنبه در بازار Comex نیویورک به ۴۱۱۶ دلار در هر پوند معادل ۹۱۶۶ دلار در هر تن رسید.

شاخص مس نیز در بورس فلزات لندن ۹,۰۵۲٫۵۰ دلار در هر تن را تجربه کرد که پایین ترین سطح از ۲۰ آگوست است.

جیلز کوگلان ، تحلیلگر HYCM ، اظهار کرد: قیمت مس در معاملات بدون ریسک کاهش پیدا می کند.

سرمایه گذاران همچنین نسبت به افزایش شدیدتر محرک ها در ایالات متحده هشدار دادند ، زیرا مقامات بانک مرکزی در آنجا وارد جلسه ای دو روزه شدند که قرار است روز چهارشنبه به پایان برسد.

“بازارها هنوز منتظر وضوح هستند که چگونه Evergrande می تواند 300 میلیارد دلار بدهی های خود را مدیریت کند.  آنا استابلوم ، کارگزار کالا از مارکس اسپکترون ، در یادداشتی گفت: فردا تمرکز بر جلسه فدرال رزرو ایالات متحده با مقامات خواهد بود که تصور می کنند چگونه می توانند محرک عقب نشینی را تصور کنند.

گروه مطالعات جهانی مس در تازه ترین بولتن ماهانه خود اعلام کرد بازار مس جهانی تصفیه شده جهان در ماه ژوئن 90 هزار تن کسری نشان داد در حالی که مازاد آن 4000 تن در ماه قبل بود.

اما  Evergrande می تواند دیگر بخش های بازار فلزات را نیز تحت تاثیر قرار دهد. رکود و بدهی در این شرکت می تواند میزان فولادهای ساختمانی را هم با تغییراتی همراه کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا