اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

پروژه های لیتیومی برای تامین نیاز خودروهای برقی

به گزارش صنعت کار، انتظار می رود تاسیسات لیتیوم پیشنهادی به برآوردن تقاضای رو به افزایش بخش باتری خودروهای برقی کمک کند.

گزارش شده است که گروه لیتیوم Chengxin چین و یک شرکت وابسته به شرکت اندونزیایی Tsingshan با سرمایه گذاری در کارخانه لیتیوم 350 میلیون دلاری در اندونزی موافقت کرده اند.

انتظار می رود این تأسیسات به برآوردن تقاضای رو به رشد بخش باتری خودروهای برقی (EV) کمک کند.

به گزارش رویترز ، به عنوان بخشی از این طرح ، سرمایه گذاری مشترک PT ChengTok Lithium Indonesia با Chengxin با 65 درصد سهام راه اندازی می شود.

سهام باقیمانده متعلق به Stellar Investment مستقر در سنگاپور ، وابسته به تولید کننده فولاد و نیکل Tsingshan است.

برنامه ریزی شده که در پارک صنعتی مروالی اندونزی در جزیره سولاوسی ساخته شود ، تاسیسات پیشنهادی مجهز به مواد شیمیایی لیتیوم خواهد بود.

این کشور ظرفیت تولید 50،000 تن هیدروکسید لیتیوم و 10 هزار تن کربنات لیتیوم را دارد.

اندونزی در تلاش برای پردازش بیشتر منابع ملی خود ، صادرات سنگ نیکل را از سال گذشته ممنوع کرده بود.  این کشور همچنین مشتاق راه اندازی زنجیره تامین کامل باتری EV است.

رویترز به Chengxin اشاره کرد و گفت: “این سرمایه گذاری ظرفیت تولید نمک لیتیوم شرکت را تا حد زیادی افزایش می دهد.

پس از بهره برداری از پروژه ، درآمد و سودآوری شرکت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. ”

در یک پرونده جداگانه ، Chengxin ، از طریق شرکت تابعه خود در هنگ کنگ ، موافقت کرده بود که معدن کار Salta Exploraciones مستقر در آرژانتین را در یک معامله 37.7 میلیون دلاری خریداری کند.

هفته گذشته ، LG Energy Solution کره جنوبی و گروه موتور هیوندای از آغاز ساخت کارخانه تولید باتری های الکتریکی 1.1 میلیارد دلاری در استان جاوه غربی اندونزی خبر دادند.

انتظار می رود کارخانه جدید سلول های باتری در نیمه اول سال 2024 تولید انبوه را آغاز کند. این دستگاه مجهز به تولید مجموع 10 گیگاوات ساعت باتری NCMA باتری لیتیوم یونی است.

به گزارش صنعت کار، افزایش تولید خودروهای برقی در جهان تقاضا برای لیتیوم را هم افزایش می دهد. صنعت خودروسازی دنیا به دنبال تولید هرچه بیشتر خودروهای برقی است و مردم نیز استقبال خوبی از این محصولات داشته اند. درنتیجه سرمایه گذاری برای ذخایر لیتیوم نیز مورد توجه شرکت های بزرگ قرار گرفته و پروژه های بزرگی به ویژه از سوی چین در حال انجام است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا