اخبارصنعت و معدن

پیشرفت ۹۰درصدی واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت

به گزارش صنعت کار، بهنام خسروی با اشاره به پیشرفت پیشرفت ۹۰درصدی واحد فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت گفت: فولاد سفید دشت شامل 2 واحد اصلی می باشد، یکی واحد احیاء مستقیم به روش میدرکس که در این واحد گندله وارد شده به سایت توسط گاز احیایی در داخل کوره تبدیل به آهن اسفنجی می شود و واحد دوم، بخش فولادسازی و ریخته گری است که در آن آهن اسفنجی بدست آمده به همراه قراضه آهن و دیگر افزودنی‌ها در کوره قوس الکتریک EAF ذوب شده و پس از تصفیه‌سازی به صورت اسلب ریخته‌گری می شود.

رییس اداره طرح و برنامه ریزی صنعتی استان چهار محال و بختیاری افزود: با ترخیص دیگر تجهیزات این واحد از گمرک و تکمیل آن، طرح فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت در فهرست افتتاح طرح‌های ملی قرارخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بهره برداری از طرح فولادسازی موجب دستیابی به ظرفیت سالانه ۸۰۰هزار تُن اسلب می‌شود، تصریح کرد: دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن اسلب در فولاد سفیددشت به منظور کاهش واردات بی‌رویه فولاد و رسیدن به خودکفایی در این صنعت در دستور کار قرار دارد.

خسروی با اشاره به دیگر طرح‌های توسعه‌ای فولاد سفیددشت گفت: احداث واحد بریکت سازی باهدف افزایش بهره وری و مدیریت بهینه ضایعات از سال۹۸ در دستور کار قرار گرفت و در نیمه پاییز امسال راه اندازی می‌شود.

 

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا