اخباربرترخودرو

اعمال محدودیت در واردات خودرو با نگاه کارشناسی باشد

به گزارش صنعت کار، آزادسازی واردات خودرو با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار می تواند قیمت ها را واقعی و شفاف کند. از سویی دیگر پیش بینی می شود آزادسازی واردات خودرو به نفع  آزادسازی واردات خودرو پیش بینی می شود به نفع اقتصاد کشور باشد و درآمدهای دولت را در بخش هایی افزایش دهد.

البته با توجه به تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش تولید خودروی داخلی پیش بینی ها بر اعمال محدودیت های بیشتر برای واردات را افزایش داده است.
هادی مرزبان راد کارشناس صنعت خودرو درباره اعمال محدودیت ها بر موضوع  واردات خودرو گفت: واردات خودرو موضوع مهمی است و باید با دقت بسیار انجام شود زیرا این دقت باعث می شود تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته از سوی خوردوسازان و قطعه سازان که توانستند با وجود مشکلات صنعت تا حدودی راه خودکفایی را طی کرده و تولید داخل را سر و سامان دهند، از بین نرود.
وی اظهار کرد: از سویی دیگر این طرح به رقابتی شدن بازار کمک خواهد کرد و به هر میزان بازار رقابتی شود به ویژه با واردات خودروهایی از کشورهایی دیگر، می توان شاهد ورود تکنولوژی هایی به کشور باشیم.
این کارشناس خودرو اضافه کرد: این محدودیت ها مانند شمشیر دو لبه خواهد بود که باید دقت ویژه ای به آنها داشت، به هر میزان این محدودیت ها دقیق تر و مناسب تر باشد به نحوی که منفعت ملی در آن دیده شود نتیجه بهتر حاصل می شود. یعنی قید هایی که برای واردات اعمال می شود درست و کارشناسی باشد.
مرزبان راد تصریح کرد: این اقدامات در شورای نگهبان انجام شده اما امیدوارم با نگاه تخصصی بررسی شده باشد تا این محدودیت ها در مناسب ترین حالت ممکن اعمال شده باشد.
وی گفت: ورود خودروهای خارجی می تواند اقدامی مناسب باشد اما باید با شروطی انجام شود. به عنوان مثال اگر فردی خودرویی را با ارز حاصل از صادرات وارد کند، نباید این واردات به شکلی باشد که خریدار مصرف کننده اول و آخر این محصول باشد. یعنی خدمات پس از فروش از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت تا خریدار با مشکلاتی پس از خرید مواجه نشود.
به گفته مرزبان راد، باید خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی به شدت کنترل شود. باید شرکت هایی در این زمینه عهده دار مسئولیت شوند.
این کارشناس افزود: درنتیجه اعمال محدودیت ها باید از دیدگاه تخصصی اعمال شود.
وی همچنین بیان کرد: امروز واردکنندگان منتظر رفع ابهامات این طرح بوده تا بتوانند آن را انجام دهند اما نکته مهم ان است که نباید کیفیت کار را فدای سرعت اجرای آن کرد.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا